Roto Smeets de Boer NV

Hilversum, 13 december 2007

PERSBERICHT


· Aandeelhouders wijzen de voorgestelde overname van de Europese activiteiten van Quebecor World af
· Strategische richting RSDB blijft in zijn algemeenheid ongewijzigd
· Overnamegerelateerde kosten zullen resultaten 2007 beïnvloeden

Tijdens de vandaag gehouden Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders heeft RSDB haar voornemen om de Europese activiteiten van Quebecor World over te nemen ter stemming gebracht. Haar intentie om hiermee een belangrijke stap te zetten in de noodzakelijke consolidatie van de Europese grafische industrie, kon niet op de meerderheid van de aanwezige stemmen rekenen. Het voornemen van RSDB werd door haar centrale ondernemingsraad ondersteund.

De strategische richting van RSDB, focus op print en de noodzaak van consolidatie, blijft ongewijzigd. Raad van Commissarissen en Raad van Bestuur van RSDB zullen zich beraden over deze afwijzing en de te nemen stappen.

Bovengenoemde beslissing leidt ertoe dat RSDB de gemaakte advieskosten ten laste van het resultaat 2007 moet nemen. Door deze onvoorziene omstandigheid verwachten wij een fors lagere nettowinst t.o.v. 2006. De definitieve publicatie van de jaarcijfers over 2007 zal plaatsvinden op 20 maart 2008 en de Algemene Vergadering van Aandeelhouders vindt plaats op 16 april 2008.

RSDB NV
Raad van Bestuur

Contact

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

John Caris CEO tel. +31 35 625 8603 Edwin Bouwman CFO tel. +31 35 625 8603

Profiel
RSDB NV is opgenomen in de notering van Euronext met Amsterdam als marktingang. RSDB is een organisatie van dienstverlenende ondernemingen die de communicatie-uitingen van haar opdrachtgevers met toegevoegde waarde omzet in gedrukte en multimediale producties. Deze ondernemingen zijn ondergebracht in twee business lines: Print Productions gericht op het efficiënt vervaardigen van full service rotatiedrukwerk en Marketing Communications gericht op het optimaal faciliteren van het 'eigen communicatiekanaal' van opdrachtgevers door middel van effectieve, cross-media communicatieconcepten.