Gemeente Langedijk


13 december 2007

Werk aan de winkel voor Cliëntenraad Langedijk

De Cliëntenraad heeft in oktober samen met andere instellingen en organisaties, mede vorm gegeven aan de ontwikkeling, aanpak en planning van het `vierjarenbeleid Wmo' van de gemeente Langedijk. In vier bijeenkomsten hebben wij onze stem laten horen over:
* informatievoorziening en loketten in Langedijk;
* Langedijk gezond;

* Langedijk op maat, Wonen, welzijn, zorg en inkomen;
* Ketenzorg in Langedij.k

Onder leiding van wethouder Bonsel zijn er goede discussies gevoerd over hoe wij de maatschappelijke vraagstukken voor de burgers van Langedijk zo gunstig mogelijk kunnen oplossen.

De beurt is nu weer aan de beleidsmakers, die de resultaten van de vier bijeenkomsten moeten vertalen in beleid. Hun voorstellen zullen kritisch door de Cliëntenraad worden bekeken en van advies worden voorzien. Wordt vervolgd...

Goede sfeer

In de novembervergadering van de Cliëntenraad is een preventiemedewerker van de brandweer op bezoek geweest. Hij legde uit welke maatregelen je in huis kan/moet treffen om de schade bij brand zoveel als mogelijk te beperken. Vooral ouderen en mensen met een beperking zijn kwetsbaar. Daarom heeft de Cliëntenraad besloten om hierover samen met de brandweer een informatiebijeenkomst te houden. In diezelfde vergadering hebben wij ons halfjaarlijks overleg met de wethouder gehad. In een goede sfeer zijn de wederzijdse vragen besproken. Wat de Cliëntenraad verder voor u kan betekenen kunt u nalezen op speciale pagina op deze site `dienstverlening' en vervolgens 'Cliëntenraad'.