Gemeente Langedijk
13 december 2007
Werk aan de winkel voor Cliëntenraad Langedijk
De Cliëntenraad heeft in oktober samen met andere instellingen en
organisaties, mede vorm gegeven aan de ontwikkeling, aanpak en
planning van het `vierjarenbeleid Wmo' van de gemeente Langedijk. In
vier bijeenkomsten hebben wij onze stem laten horen over:
* informatievoorziening en loketten in Langedijk;
* Langedijk gezond;
* Langedijk op maat, Wonen, welzijn, zorg en inkomen;
* Ketenzorg in Langedij.k
Onder leiding van wethouder Bonsel zijn er goede discussies gevoerd
over hoe wij de maatschappelijke vraagstukken voor de burgers van
Langedijk zo gunstig mogelijk kunnen oplossen.
De beurt is nu weer aan de beleidsmakers, die de resultaten van de
vier bijeenkomsten moeten vertalen in beleid. Hun voorstellen zullen
kritisch door de Cliëntenraad worden bekeken en van advies worden
voorzien. Wordt vervolgd...
Goede sfeer
In de novembervergadering van de Cliëntenraad is een
preventiemedewerker van de brandweer op bezoek geweest. Hij legde uit
welke maatregelen je in huis kan/moet treffen om de schade bij brand
zoveel als mogelijk te beperken. Vooral ouderen en mensen met een
beperking zijn kwetsbaar. Daarom heeft de Cliëntenraad besloten om
hierover samen met de brandweer een informatiebijeenkomst te houden.
In diezelfde vergadering hebben wij ons halfjaarlijks overleg met de
wethouder gehad. In een goede sfeer zijn de wederzijdse vragen
besproken. Wat de Cliëntenraad verder voor u kan betekenen kunt u
nalezen op speciale pagina op deze site `dienstverlening' en
vervolgens 'Cliëntenraad'.