( BW)(CA-AMERICA-ONLINE-2) Truveo bouwt verder aan internationale
groei en voegt sites toe voor Australië, Brazilië, Italië, Mexico,
Nederland Rusland en Turkije

    Redactie Business

    SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--11 december 2007--Truveo, de
vooraanstaande videozoekmachine, bouwt verder aan het succes van zijn
internationale expansie en heeft videozoeksites onthuld voor nog eens
zeven landen: Australië, Brazilië, Italië, Mexico, Nederland, Rusland
en Turkije. Deze expansie vestigt de aanwezigheid van Truveo in 16 van
de 20 belangrijkste internetlanden* en maakt het mogelijk zijn
snelgroeiende basis van wereldwijde gebruikers beter te bedienen.

    Deze nieuwe sites zijn vanaf vandaag toegankelijk op:

    --  Australië - http://au.truveo.com

    --  Brazilië - http://br.truveo.com

    --  Italië - http://it.truveo.com

    --  Mexico - http://mx.truveo.com

    --  Nederland - http://nl.truveo.com

    --  Rusland - http://ru.truveo.com

    --  Turkije - http://tr.truveo.com

    Elke nieuwe internationale bestemming van Truveo bevat populaire,
kwalitatief hoogstaande video van regionaal belang en stelt gebruikers
in staat video's in hun eigen taal te zoeken en te ontdekken. Deze
sites worden toegevoegd aan de snelgroeiende familie van
videozoeksites, met daarin ook: Frankrijk, Duitsland, India, Japan,
Korea, Spanje, Taiwan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

    "De eerste fase van onze internationale expansie kende een enorm
succes. Tijdens de eerste maand van onze internationale lancering
hebben wij het verkeer op de Truveo-websites zien toenemen met 250%,
en nu is meer dan 70% van de bezoekers van Truveo-websites afkomstig
van buiten de Verenigde Staten."** Dat zegt Timothy Tuttle, CEO en
medestichter van Truveo en Senior Vice President van AOL Video.
"Internetvideo is een wereldwijd fenomeen geworden. Truveo wil zijn
gebruikers de allerbeste videozoekervaring bieden, waar ter wereld ze
zich ook bevinden. De komende maanden zullen wij onze internationale
aanwezigheid blijven uitbreiden om zoveel mogelijk internetgebruikers
de kans te geven video's te zoeken."

    "Wij blijven het toenemende belang van video voor
internetgebruikers zien, zowel in de Verenigde Staten als in de rest
van de wereld," zei Kevin Conroy, Executive Vice President van AOL.
"Met de lancering van bijkomende Truveo-sites en AOL-portaalsites over
heel de wereld verwachten wij de uitbreiding van de reikwijdte van
onlinevideo naar nog meer bestemmingen in 2008."

    Truveo indexeert niet alleen door de gebruikers gemaakte video's
afkomstig van populaire sites voor het uploaden van video's zoals
YouTube, Dailymotion en Kewego. Je vindt er ook een ruime keuze aan
kwalitatief hoogstaande, professioneel geproduceerde video's van veel
van 's werelds grootste mediamerken. Zo omvatten de videobronnen van
Truveo: Fairfax Digital en Sydney Morning Herald uit Australië;
Videolog uit Brazilië; EuroNews, la Repubblica.it, RAI en Corriere
Della Sera uit Italië; El Universal uit Mexico; NOS, 123Video en RTL
uit Nederland; 1tv.ru en Ochevidets uit Rusland; CNN TÜRK en Hürriye
uit Turkije.

    Als onderdeel van zijn wereldwijde expansie werkt Truveo nauw
samen met grote regionale contentproviders om hun video's zoekbaar te
maken tussen de honderden websites die op het videozoeknetwerk van
Truveo te vinden zijn. In het kader van deze inspanning heeft Truveo
talrijke contentproviders in staat gesteld hun plaatselijke
gebruikersbasis beter te dienen en tegelijk miljoenen nieuwe
gebruikers in landen over heel de wereld te bereiken.

    De Truveo-videozoekmachine is een one-stopbestemming waar
consumenten kunnen zoeken en grasduinen tussen tientallen miljoenen
video's afkomstig uit duizenden bronnen over heel het web. Het
afgelopen jaar hebben steeds meer mensen de weg naar de diensten van
Truveo gevonden, en momenteel bereikt de site meer dan 40 miljoen
gebruikers per maand. *** De met enthousiaste kritieken overladen
vlaggenschipbestemming van Truveo, www.truveo.com, werd sinds de
lancering ervan in augustus alom geprezen, en heeft zich gevestigd als
leider op de snelgroeiende videozoekmarkt.

    Over AOL

    AOL is een wereldwijd webdienstenbedrijf dat enkele van de
populairste webbestemmingen exploiteert, een allesomvattend gamma
gratis software en diensten aanbiedt, één van de grootste bedrijven
voor internettoegang in de VS leidt en een volledig gamma
reclameoplossingen levert. AOL LLC, een volle dochter van Time Warner,
Inc, en zijn dochterondernemingen hebben exploitatiebedrijven in de
VS, Europa, Canada en Azië. Meer informatie vindt u op AOL.com.

    Over Truveo

    Truveo is de zoekmachine voor video. Truveo werd in 2004 opgericht
door enkele van 's werelds grootste deskundigen op het stuk van
videozoektechnologie. De afgelopen drie jaar heeft Truveo één van de
grootste en meest actuele indexen van kwalitatief hoogstaande video's
op het web opgebouwd. Daardoor vinden Truveo-gebruikers video's die
zij in geen enkele andere zoekmachine kunnen vinden. Truveo lanceerde
zijn zoekmachine, die tot de beste in zijn sector behoort, voor het
eerst in het najaar van 2005. Vandaag is de Truveo-zoekmachine de
motor achter enkele van de populairste bestemmingen op het web. Ze
omvat AOL(R) Video, AOL(R) Search, Brightcove, de sites van CBS RADIO,
Clevver, CSTV, Excite, Flock, Infospace, Kewego, Kosmix, Microsoft
Corporation, Netvibes, Pageflakes, PureVideo, Qwest, CNET's
Search.com, Sportingo, Widgetbox en YourMinis, en bereikt een publiek
van meer van 40 miljoen gebruikers per maand. Voor meer informatie
over Truveo, kijk op http://www.truveo.com.

    * De 20 belangrijkste landen op het stuk van internetgebruik,
bekend gemaakt door Internet World Stats, juni 2007.
http://www.internetworldstats.com/top20.htm

    ** Interne gegevens Truveo.

    *** comScore Media Metrix, Custom Report van mei 2007.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--RM/ph*

    CONTACT: Digital Life PR for Truveo/AOL
             Joshua Weinberg, 415-777-3339
             joshua@DLifepr.com
             of
             AOL
             Jaymelina Esmele, 703-265-7831
             Jaymelina.Esmele@corp.aol.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.