Ingezonden persbericht

De toekomst van de marketing afdeling?

Er is hoop...

PIM - 11 december 2007 - Utrecht bij Atos Consulting

Is het waar dat de marketingfunctie binnen organisaties minder belangrijk is dan bijv. 20 jaar geleden? Komt dat doordat men veel sneller en makkelijker over noodzakelijke data kan beschikken? Of door de bredere scholing van medewerkers binnen organisaties? M.a.w. wordt marketing minder een specialisme dan een aantal jaren terug? Sterke en leerzamen presentaties van toonaangevende marketeers.

Vanaf 17:30 uur koffie en thee
Aanvang programma: 18:00 uur

Introductie: Hans Molenaar, voorzitter PIM. Daarna drie sprekers met tussendoor een pauze met een smakelijke maaltijd.

Dries Laurs, Expert Consultant bij VODW Marketing binnen de Practice area Market Strategy.
De afgelopen 15 jaar zijn marketingafdelingen steeds verder versplinterd. Zeer ten nadele van de marketingfunctie. Marketing is een specialisme geworden, met véél specialisaties. Een goed, coherent marketingverhaal is een zeldzaamheid, ondanks alle beschikbare kennis, data en instrumenten. Tijd om te 'herbronnen', te beginnen bij het bepalen van de rol van marketing.

Prof dr John Koster RM, bijzonder hoogleraar marketing implementatie en organisatie, Nyenrode Business Universiteit; tevens vennoot van Holland Consulting Group.
Het marketingvak staat onder druk; een crisis zeggen sommigen. Veel traditionele marketingtaken worden nu uitgevoerd door account management, technisch product management, verkoopbinnendienst of directie. Duidelijk is dat het vak in een periode van transitie verkeert, waarvan de uitkomsten nog onduidelijk zijn.

Goos Geursen, sinds 2001 zelfstandig adviseur: Goos Geursen Bedrijvigheden; auteur van een groot aantal bestsellers. Daarvoor 21 jaar partner en strateeg bij FHV/BBDO.
Hij zal het thema geheel op zijn eigen wijze belichten. Zijn werkterrein ligt op het kruispunt van organisatie-strategie, coaching, training, marketing en communicatie. Hij stelt zelf: "Wat ik doe lijkt eigenlijk nergens op". Hoe ziet hij het vakgebied veranderen? Waar vind je houvast als alles beweegt?

Inschrijven: www.pimonline.nl.
Platform Innovatie in Marketing
Drs. P. Verhaagen
M. 06-54 300 588