Ingezonden persbericht


Grootste Poolse luchtvaartmaatschappij LOT kiest voor Mondial Assistance

Amsterdam, 11 december 2007 ­ De grootste luchtvaartmaatschappij van Polen, LOT, heeft voor Mondial Assistance gekozen om de verkoop van reisverzekeringen via het internet te organiseren. Door deze nieuwe samenwerking kunnen reizigers online reis- en annuleringsverzekeringen afsluiten op www.lot.com. Het geeft hun ook de mogelijkheid om zich aan te melden voor medische hulp in het buitenland, op het moment dat ze hun vliegticket boeken.

LOT, al meer dan 78 jaar op de markt, trok in 2006 als grootste luchtvaartmaatschappij van Polen 3,7 miljoen reizigers aan. Het bedrijf opereert in een van Europa's meest dynamische markten en is voortdurend bezig om zowel zijn internationale vluchten als netwerk te ontwikkelen.

Expertise
In dat plaatje van sterke groei zag LOT in Mondial Assistance de juiste partner om haar klanten, die binnen Polen en naar dertien andere Europese landen (Duitsland, Oostenrijk, België, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Nederland) reizen, complete reis- en annuleringverzekerings- producten aan te bieden. Producten die tussen nu en begin volgend jaar geleidelijk worden geïntroduceerd. "We zijn blij deze samenwerking met Mondial Assistance, die al jaren haar expertise bewijst, aan te kunnen kondigen", verklaart Radoslaw Dutkowski, E-Commerce Manager van LOT. "Hun kennis en kunde op het gebied van e-commerce verschafte ons de mogelijkheid om hun reisverzekeringscomponent direct in onze website te integreren. In meerdere talen, zonder dat het invloed heeft op de snelheid van de website en van het verkoopproces."

Eisenpakket
"LOT zocht een partner die over een uniforme kwaliteitsoplossing voor ieder land beschikt. Een oplossing die voldoet aan de internationale en lokale eisen en geïntegreerd kan worden in de eigen boekingssystemen", voegt Ron Hemelrijk, New Business Development Manager voor Mondial Assistance, toe. "Mondial Assistance Group kon aan dit eisenpakket voldoen en is een partij die veel ervaring heeft met de implementatie van internationale contracten."

LOT profiteert van het door Mondial Assistance ontwikkelde eMagin-platform, dat wereldwijd in meer dan 30 landen wordt gebruikt door vele touroperators, luchtvaartmaatschappijen en online travel agents. EMagin stelt partners in staat om overal ter wereld reisverzekeringen aan te bieden. Op maat gesneden pakketten om zo optimaal mogelijk in te spelen op hun verwachtingen en op de behoeftes van ieder type klant. Het eMagin-platform verwerkt duizenden reisverzekeringstransacties per dag.



Mondial Assistance Group
Mondial Assistance Group is internationaal marktleider op het gebied van hulpverlening, reisverzekeringen en andere klantgerichte diensten en telt nu bijna 8.550 werknemers in 27 landen, die elke 3 seconden een melding in behandeling nemen. Zij werken over de hele wereld samen met een netwerk van ruim 400.000 dienstverleners. 250 miljoen mensen, ofwel 4% van de wereldbevolking, maken gebruik van de diensten die de groep op 5 continenten aanbiedt.