Persbericht

11 december 2007

hybris en Mediasurface bundelen krachten

~ Partners combineren kennis van e-business en webcontentbeheer ~

Als onderdeel van de Europese uitbreiding krijgt hybris de PIM- en e-commerce-expert vanaf nu ondersteuning van een nieuwe partner. Dankzij het partnerschap met Mediasurface breidt hybris zijn oplossingportfolio uit met webcontentbeheer. Deze combinatie maakt het mogelijk om uitgebreide productdata, omschrijvingen en media in verschillende formaten te onderhouden en beheren. Door al deze informatie op één platform samen te brengen kan de data snel en volledig worden verstuurd naar geïntegreerde e-commerce en database publicatie-applicaties. Hierdoor zijn alle publicatiekanalen, zowel online als offline, altijd up-to-date.

Het in Engeland gevestigde Mediasurface heeft 200 medewerkers en is al vele jaren actief in Noord- en West-Europa en de VS. Ruim 500 organisaties waaronder Citigroup, ESPN, AstraZeneca en T-Mobile vertrouwen op zijn gebruiksvriendelijke oplossingen om content te creëren, integreren en plaatsen op meertalige websites, portals, intranet en extranet.

Mediasurface biedt als Europees leider op het gebied van Web Content Management (WCM) duidelijke voordelen ten op zichte van andere leveranciers en heeft uitstekende oplossingen om complexe wensen van klanten te vervullen. We kijken uit naar veel interessante projecten en de nauwe samenwerking met het team van Mediasurface , zegt Ariel Lüdi, CEO van de hybris Group.

Michel da Silva, sales manager Continental Europa bij Mediasurface, is al net zo enthousiast over het partnerschap: De samenwerking tussen hybris en Mediasurface verhoogt het aanbod van beide partners. De e-commerce expertise van hybris samen met ons Morello WCM aanbod biedt onze klanten een solide basis voor succes in e-business.

De centrale PIM-database van hybris die gestructureerde productdata inclusief vele attributen omvat heeft toegang tot Mediasurface s Morello met een vooraf gedefinieerde interface. Daar wordt de ongestructureerde informatie zoals tekst, grafieken en beelden uitgelezen en in het online verkoopkanaal ingevoerd samen met de gestructureerde productdata. Deze methode vereenvoudigt het beheer van producten en productcategorieën. Daarnaast wordt ook de gedeelde creatie en het aanpassen van tekst en multimediadocumenten makkelijker. Handmatig databeheer is niet meer nodig en organisaties kunnen nu profiteren van up-to-date en high quality content.

Als twee prestigieuze softwarebedrijven hun kennis bundelen om een gezamenlijke oplossing te bieden profiteert de klant. Integratie is eenvoudiger en de risico s zijn beter zichtbaar, aangezien interfaces al gedefinieerd en beschikbaar zijn. De eerste gezamenlijke projecten tonen aan dat er zeker vraag is naar deze complete oplossingen , zegt Lüdi.

VOOR DE REDACTIE

About Mediasurface
Mediasurface develops, markets and implements Web Content Management (WCM) software that helps businesses take full advantage of the capabilities of the web by transforming the complex task of managing websites into straightforward activities. Its enterprise strength solution Morello has changed the face of content management and is used to power sophisticated intranets, extranets, websites and other digital channels for many of the world s leading companies. Mediasurface operates through wholly owned subsidiaries and partners across Europe, the USA, India and the AsiaPacific region. www.mediasurface.com

Over hybris
hybris biedt standaard software oplossingen voor mediumonafhankelijk management van productinformatie en de distributie voor zowel online- en printkanalen.

Fabrikanten, leveranciers, exploitanten en inkooporganisaties beheren hun productinformatie in alle talen op één platform, en creëren daarmee één enkele, eenduidige bron van informatie. Organisaties hebben de mogelijkheid om online- en printkanalen van informatie te voorzien vanuit deze centrale hub . Geïntegreerde oplossingen voor catalogusmanagement, e-commerce, e-procurement en database publishing leveren persoonlijke en kanaal-specifieke gegevens die kunnen worden gerecycled door alle elektronische diensten- en verkoopkanalen. Zo kunnen printcatalogi uitgebracht worden zonder dat mediafragmentatie optreedt.

De geïntegreerde hybris-aanpak om productinformatie te beheren en recyclen leidt tot lagere proceskosten, die de weg vrijmaken voor de toevoeging van nieuwe markten tegen lage kosten. De ROI is met hybris erg snel. Sinds hybris koos voor het gebruik van op standaarden gebaseerde en toekomstbestendige technologieën in hun standaardoplossingen, zijn investeringen ook veilig op de lange termijn.

Hybris is opgericht in 1997 en gevestigd in München. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken en Zwitserland met wereldwijd meer dan duizend klanten.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: renev@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide: Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan@hybris.com http://www.hybris.com

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com