Cap Gemini Nederland


PERSBERICHT

Utrecht, 11 december 2007

Capgemini Outsourcing verzorgt SAP-applicatiebeheer KPN Retail

Capgemini Outsourcing verzorgt voortaan het SAP-applicatiebeheer van KPN Retail. De samenwerking is voor drie jaar vastgelegd en is gericht op het vergroten van de efficiëntie, het verlagen van kosten en het verbeteren van de processtructuren.

Capgemini Outsourcing verzorgt het volledige SAP-beheer voor KPN Retail, van servicedesk, support, onderhoud en dagelijkse monitoring van de systemen tot leveranciersmanagement. De dienstverlening is ingericht door middel van remote support op basis van het Rightshore®-principe. Dat wil zeggen dat het werk daar wordt uitgevoerd waar het tegen de hoogste kwaliteit en de laagste kosten gerealiseerd kan worden. Voorheen werkte KPN Retail met een team van lokale consultants.

Het nieuwe leveringsmodel bewijst zich vrijwel direct door de duidelijke structuur, verbeterde rapportage en versnelde verwerking, resulterend in een hogere klanttevredenheid en een vereenvoudigde inpassing van nieuwe werkprocessen. Het feit dat Capgemini gehoor kan geven aan de eis om de dienstverlening aan KPN Retail SOX-compliant te maken is hiervan een goed voorbeeld.

Naast het dagelijks beheer verzorgt Capgemini ook de SAP-projecten voor KPN Retail. "Doordat zowel het beheer als de projecten van KPN Retail nu bij Capgemini liggen, wordt veel voordeel geboekt. Dagelijks beheer en projecten sluiten naadloos op elkaar aan. Tevens is de transitie van project naar beheer geborgd. Tijdens de verbouwing blijft de winkel dus gewoon open", aldus Marchel Tolboom, directeur Sales bij Capgemini Outsourcing.

EINDE PERSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 82.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.