Ingezonden persbericht


Persbericht

11 december 2007

Robert-Jan Woltering nieuwe General Manager Sofitel The Grand

Robert-Jan Woltering geeft met ingang van 17 december leiding aan Sofitel The Grand in Amsterdam. Met zijn benoeming tot General Manager keert de 43-jarige Nederlander na een groot aantal omzwervingen in de hotelwereld terug naar zijn geboortestad. Woltering volgt Richard Launay op die als directeur van Sofitel Italië en Griekenland naar Rome zal verhuizen.

Robert-Jan Woltering heeft binnen Accor een lange staat van dienst opgebouwd. Zijn laatste opdracht bracht hem in België waar hij als General Manager van zowel Sofitel Gent Belfort (174 kamers) als Sofitel Brugge (149 kamers) verantwoordelijk was voor de herpositionering van beide hotels. In het afgelopen anderhalf jaar hervormde hij het salesteam en werd onder zijn leiding het Sofitel Gent Belfort gemoderniseerd.

Van juni 2004 tot april vorig jaar was Robert-Jan Woltering General Manager van Sofitel Old Cataract en het New Cataract Hotel in Egypte. Zijn opdracht was beide hotels die vanuit een managementvisie werden geleid, uit elkaar te trekken en als twee aparte hotels te positioneren. Tussen 1999 en 2004 was hij verantwoordelijk voor het openen van het Grand Hotel Mercure Alfa in Luxemburg en hotel Mercure Praag Centre Na Porici.

Na zijn studie aan de Hotelschool in Den Haag startte Robert-Jan Woltering zijn loopbaan bij Hilton International waarvoor hij achtereenvolgens werkte in Amsterdam, Rotterdam, Parijs en Antananarivo (Madagascar). Via het Sheraton Sana'a hotel in Yemen trad hij in 1995 in dienst bij Accor als food & beverage manager van Sofitel Luxemburg om vervolgens te assisteren bij de opening van het Sofitel in Dubai als Assistant General Manager.

*****

Met 170.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ondernemingen op het gebied van zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:


· hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, All Seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6) en de daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals luxueuze catering (Lenôtre);


· services aan zakelijke instellingen en overheden: dagelijks maken 23 miljoen mensen in 40 landen gebruik van een breed scala aan diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, kostenbeheer, incentive/events) die door Accor worden opgezet en beheerd.

In Nederland is Accor vertegenwoordigd met 3 Sofitels waaronder Hotel The Grand Amsterdam, 9 Novotels, 20 Mercure Hotels, 11 Ibis Hotels, 1 Etap Hotel en 2 Formule I Hotels. In Nederland behoort ook Accor Corporate Services tot de groep Accor. Voor meer informatie: www.accor.com



Ingezonden persbericht