Ingezonden persbericht


SpangaS-tagsactie van Z@PP en de NCRV groot succes

De SpangaS-tagsactie van Z@PP en de NCRV is een groot succes. Na ruim een week online zijn er al ruim 12.000 speciale SpangaS-tags besteld. Deze exclusieve labels voor aan je sleutelbos of (school)tas zijn dan ook elke dag binnen een paar uur uitverkocht. De actiesite van Spangas.nl telt in deze korte tijd al ruim 44.000 bezoekers, daarvan is 80% vrouwelijk. De gemiddelde leeftijd van de bezoekers is 13 jaar.

SpangaS is een jeugdserie van de NCRV over de leerlingen op het Spangalis College. SpangaS draait om tien scholieren die werkelijk alles meemaken wat je op de middelbare school mee kán maken. De serie wordt dagelijks om 18.00 uur op Z@PP uitgezonden. Fans van de serie kunnen nu online persoonlijke SpangaS sleutelhangers en bagagetags (zogenaamde bagtags) maken door het uploaden van eigen foto's. Binnen twee weken ontvangt de besteller de tags met zijn/haar favoriete afbeelding erop gratis thuis. Verder kunnen er SpangaS e-cards naar vrienden worden verstuurd en is er een fotogalerij met de leukste foto-uploads. Diegene met de leukste foto wint een figurantenrol in SpangaS.

De SpangaS-campagne voor Z@PP is ontwikkeld door Icemedia, specialist in brand activation en word-of-mouth-marketing.