Time : 13:00:00
Date : 07 December 2007
Sender Name: IJSBOERKE NV

Ijsboerke neemt FRISA/ARTIC over en heet voortaan Belgian Icecream Group (BIG).

De groep IJSBOERKE, een 100% dochter van de Nationale PortefeuilleMaatschappij (NPM) heeft een akkoord bereikt met Moraco Belgium nv voor de aankoop van de Belgische roomijsfabrikant FRISA/ARTIC uit Kuurne.

De nieuwe groep stelt zo'n 550 mensen tewerk die in 2007 een omzet van om en bij de 90 mio ¤ zullen realiseren.

De groep maakt van de gelegenheid gebruik om zijn naam te veranderen, omdat de naam Ijsboerke I.C. Int al een tijdje de lading niet meer dekt. Na de overname van MIO in 2005 en nu de overname van Frisa/Artic, bezit de groep nu drie van België's meest gerenommeerde en traditierijke ijscrèmemerken: Ijsboerke (een merknaam sinds 1935), MIO (sinds 1898) en Artic (sinds 1950).

Onze nieuwe naam, Belgian Icecream Group, dekt dan ook veel beter onze multiculturele en multiregionale lading. Onze "homevendors" doorkruisen dagelijks het hele land, we hebben klanten, personeelsleden en partners in alle regio's en bedrijfssites in alle streken van het land.
We exporteren ons ijs ook naar het buitenland, en een verwijzing naar ("made in) Belgium" is een niet te onderschatten troef in ons streven naar groei op deze exportmarkten.

En Belgian Icecream Group klinkt afgekort BIG, een knipoogje naar:
- de naam van een van onze handijsjes;

- groot zijn , groot zijn in onze waarden van kwaliteit, eenvoud, van een eerlijke kwaliteitsprijsverhouding, van een goede dienstverlening, etc

- een klein, guitig biggetje, een kwinkslag naar het bedrijf van gezond "boeren-"verstand dat we willen zijn.

Verdere informatie kan verkregen worden bij
L'Hoëst Jan
Afgevaard-bestuurder van Belgian Icecream Group.
Jan.lhoest@ijsboerke.be
014/55 93 03.