Meldpunt Toegankelijkheid klaar voor gebruik
Het meldpunt Toegankelijkheid werkt vanaf 1 december. Dit betekent dat
de meldingen over toegankelijkheid als apart onderdeel in het
meldingen- en klachtensysteem (Melddesk) worden opgenomen. Het gaat om
meldingen over toegankelijkheid van gemeentelijke gebouwen,
niet-gemeentelijke gebouwen, doorgang op straat en bij festiviteiten.
Deze meldingen kunnen op verschillende manieren bij het meldpunt
worden aangegeven:
per e-mail meldingenenklachten@zoetermeer.nl
per telefoonnummers 079-346 9000 (24 uur per dag, 7 dagen per week)
en 0800-346 9000 (gratis en alleen tijdens kantooruren)
per formulier meldingen en klachten in de centrale hal van het
Stadhuis
per formulier meldingen en klachten op www.zoetermeer.nl, onder
gemeentelijke dienstverlening
via de wijkposten. De melder hoort binnen tien werkdagen wat er met
de melding wordt gedaan. Afhankelijk van de aard van de melding, wordt
deze of meteen opgepakt of meegenomen in de reguliere
onderhoudswerkzaamheden. Bij de meldingen waar de rol van de gemeente
niet uitvoerend maar bemiddelend is, kan het resultaat wat langer op
zich laten wachten. Bijvoorbeeld als het om andermans eigendom gaat.
Ook in dit geval wordt de melder op de hoogte gehouden.
Frank Speel, wethouder zorg en toegankelijkheid, zegt hierover:
`Ik ben blij dat het meldpunt er is. Vanaf nu komen alle meldingen
over toegankelijkheid in een centraal systeem binnen. Dit maakt de
registratie overzichtelijk waardoor de stappen voor de afhandeling ook
duidelijker zijn. Over een jaar kijken we of deze manier van
registreren bevalt.'
Gemeente Zoetermeer