Taishin en AEGON ronden joint venture overeenkomst af
07/12/2007 10:07
PR Newswire
TAIPEI, Taiwan en DEN HAAG, Nederland, December 7 /PRNewswire/ -- Taishin Financial Holding Co. Ltd. ("Taishin") en AEGON N.V. ("AEGON")
hebben hun overeenkomst om in Taiwan een joint venture op te zetten voor
levensverzekeringen en pensioenproducten afgerond. De joint venture zal naar
verwachting medio 2008 operationeel zijn, afhankelijk van goedkeuring door de
toezichthoudende autoriteiten.
Taishin zal 51% van de joint venture bezitten en AEGON de resterende 49%.
De joint venture zal levensverzekeringen en pensioenproducten aanbieden via
het landelijke netwerk van Taishin, dat tweehonderd vestigingen omvat van
Taishin Bank, Taiwan Securities, Taishin Insurance Agency en Taishin
Insurance Brokers. Dit netwerk zal met nog eens 170 vestigingen worden
uitgebreid als een voorgenomen fusie tussen Taishin en Chang Hwa Bank
doorgang vindt.
Door de joint venture met AEGON zal Taishin zijn cliënten een ruimer
assortiment financiële producten en diensten kunnen aanbieden. Taishin en
AEGON zijn van mening dat de Taiwanese markt voor vermogensbeschermings- en
pensioenproducten de komende jaren sterk zal blijven groeien. Met name de
vraag naar pensioenen en daaraan gerelateerde producten neemt toe. De joint
venture van Taishin en AEGON betekent eveneens een belangrijke stap voor de
verdere ontwikkeling van Taishin Holdings.
Als onderdeel van zijn groeistrategie, heeft AEGON zijn wereldwijde
distributienetwerk recent verder uitgebreid, in het bijzonder door
samenwerkingsverbanden met banken aan te gaan. In 1993 is AEGON in Taiwan van
start gegaan en sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een volwaardige
levensverzekeringsmaatschappij. AEGON Taiwan is nu de op vijf na grootste
buitenlandse levensverzekeraar van het land (1). Naast de nieuwe joint venture
met Taishin, zal AEGON Taiwan zijn volledige assortiment aan producten en
diensten blijven aanbieden via zijn veelzijdige distributienetwerk.
Website: http://www.aegon.com
(1) Bron: Life Insurance Association Taiwan, gebaseerd op premie nieuwe
productie, APE, in USD - 2006.
OVER AEGON
AEGON is een van de grootste levens- en pensioenverzekeraars ter wereld
en een toonaangevende aanbieder van beleggingsproducten. AEGON stimuleert
zijn lokale vestigingen hun producten en diensten zo te ontwikkelen dat deze
optimaal aansluiten bij de wensen van de klanten, waarbij ze gebruik maken
van de meest geschikte distributiekanalen. AEGON is er trots op dat het deze
lokale aanpak kan combineren met de kracht van zijn groeiende wereldwijde
organisatie.
AEGON's hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Wereldwijd heeft AEGON
ongeveer 30.000 medewerkers in dienst. AEGON bedient miljoenen klanten in
meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië, met omvangrijke
activiteiten in de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Respect, kwaliteit, transparantie en vertrouwen vormen de kernwaarden van
AEGON. AEGON streeft er voortdurend naar om de verwachtingen van klanten,
aandeelhouders, werknemers en zakenpartners waar te maken. AEGON is
voortdurend op zoek naar innovatieve ideeën en streeft ernaar de beste in de
bedrijfstak te zijn.
OVER TAISHIN
Taishin Financial Holdings is op 18 februari 2002 tot stand gekomen,
nadat de fusie tussen Dah An Commercial Bank en Taishin
International Bank was voltooid. Het was de eerste vrijwillige
bankenfusie in de geschiedenis van Taiwan. In hetzelfde jaar zijn Taishin
Bills Finance en Taiwan Securities onder de paraplu van Taishin Financial
Holdings gekomen. Taishin bestaat nu uit Bank, Securities, Bills Finance,
Asset Management, Marketing Consultant, en Venture Capital als
bedrijfsonderdelen. In 2005 heeft Taishin een belang van 22,5% verworven in
de Chang Hwa Commercial Bank. Gemeten naar balanstotaal is Taishin de tweede
financiële holdingmaatschappij van Taiwan.
Per mei 2007 was 40% van Taishin's aandelen in buitenlandse handen, met
Newbridge, Nomura en Soros als de grootste aandeelhouders.
Taishin heeft als eerste in de bedrijfstak zijn uitgebreide activiteiten
onderverdeeld in drie segmenten: Retail Banking, Wholesale Banking en Wealth
Management. In de benadering van de groep staat de klant centraal, door
producten en diensten aan te bieden die zijn afgestemd op de wensen van de
klant. De klantgerichte, innovatieve benadering en de uitstekende prestaties
zijn waardevol voor de klanten, aandeelhouders en medewerkers van Taishin.
Door zijn uitgebreide netwerk neemt Taishin een vooraanstaande positie in
op de Taiwanese markt met een breed assortiment aan financiële producten en
diensten, die toegankelijk zijn via zowel een kantorennetwerk als virtueel.
Het netwerk bestaat uit 200 locaties, twee overzeese vertegenwoordigingen,
meer dan 2,600 geldautomaten, internetbankieren, 700 professionele
consultants en financiële planners. Om zijn dienstverlening verder te
verbeteren, blijft Taishin nieuwe distributiekanalen ontwikkelen. Taishin is
van plan 'mini-vestigingen' te openen in ziekenhuizen, het aantal
geldautomaten uit te breiden en om vestigingen te openen in buurt- en
avondwinkels. Door het platform te blijven ontwikkelen, wordt een
'one-stop-shop' oplossing opgebouwd om te voorzien in de behoefte aan
financiële diensten van Taishin's klanten.
Belangrijke noot met betrekking tot verwachtingen
De in dit persbericht opgenomen mededelingen, voor zover geen historische
feiten, zijn verwachtingen" zoals bedoeld in de U.S. Private Securities
Litigation Reform Act (USA). Woorden zoals geloven, schatten, beogen, van
plan zijn, kunnen, verwachten, anticiperen, voorspellen, ramen, rekenen op,
voortzetten, willen, voorzien, zou moeten, zou kunnen, is overtuigd en
soortgelijke uitingen - als ze op ons bedrijf betrekking hebben - worden
gebruikt om dergelijke verwachtingen tot uitdrukking te brengen. Deze
mededelingen zijn geen garanties voor toekomstige resultaten en hebben
risico's, onzekerheden en aannames in zich die moeilijk zijn te voorspellen.
Wij achten ons niet verplicht om enige verwachting publiekelijk te herzien of
aan te passen. Lezers worden gewaarschuwd niet overmatig te vertrouwen op
deze verwachtingen, die enkel een weerspiegeling zijn van verwachtingen op
het moment dat dit document werd geschreven. Alle verwachtingen zijn
onderhevig aan meerdere risico's en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat
werkelijk behaalde resultaten materieel verschillen van de verwachtingen.
Dergelijke risico's en onzekerheden betreffen, maar zijn niet beperkt tot:
- veranderingen in algemene economische omstandigheden, met name in de
Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk;
- veranderingen in de ontwikkeling van de financiële markten, inclusief
in ontwikkeling zijnde markten, waaronder:
- de frequentie en omvang van oninbare leningen in onze vastrentende
beleggingsportefeuilles; en
- de effecten van faillissementen en/of boekhoudkundige veranderingen in
de financiële markten en de daaruit voortkomende daling van de waardes van
posities in aandelen en schuldpapieren;
- de frequentie en omvang van verliezen uit verzekerde gebeurtenissen;
- veranderingen die invloed hebben op sterftecijfers, levensverwachting
en andere factoren die de winstgevendheid van onze verzekeringsproducten
kunnen beïnvloeden;
- veranderingen die de rentestanden beïnvloeden en voortdurend lage
rentestanden en snel veranderende rentestanden;
- veranderingen die invloed hebben op de wisselkoersen, waaronder de
EUR/USD en EUR/GBP wisselkoersen;
- toenemende concurrentie in de Verenigde Staten, Nederland, het Verenigd
Koninkrijk en de in ontwikkeling zijnde markten;
- veranderingen in wet- en regelgeving, met name die die onze
activiteiten, ons productaanbod en de aantrekkelijkheid van bepaalde
producten voor klanten kunnen beïnvloeden;
- veranderingen van het beleid van toezichthouders met betrekking tot de
verzekeringsbedrijfstak in de jurisdictie waarin wij actief zijn;
- overmacht, terrorisme, oorlogsdaden en pandemieën;
- veranderingen in het beleid van centrale banken en/of regeringen;
- rechtszaken en maatregelen door toezichthouders die ons ertoe
verplichten substantiële schade te vergoeden of onze werkwijze te veranderen;
- de reactie van klanten met betrekking tot nieuwe producten en
distributiekanalen;
- veranderingen op het gebied van concurrentie, wetgeving, toezicht of
belastingwetgeving die de kosten voor distributie van of vraag naar onze
producten beïnvloeden;
- het niet behalen van verwachte resultaten, efficiencyverbeteringen of
andere kostenbesparende initiatieven;
- de invloed op onze gerapporteerde financiële resultaten en financiële
situatie van de toepassing van International Financial Reporting Standards.
Dit persbericht is een vertaling van het officiële Engelstalige
persbericht, dat u kunt vinden op de corporate website http://www.aegon.com.
CONTACT
Group Corporate Communications & Investor Relations:
Den Haag
Analisten & beleggers
+31(0)70-344-83-05
Media
+31(0)70-344-83-44
E-mail
gca-ir@aegon.com
PRN NLD
CONTACT: Group Corporate Communications & Investor Relations: Den Haag, Analisten & beleggers, +31(0)70-344-83-05; Media, +31(0)70-344-83-44, E-mail, gca-ir@aegon.com