Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Online kerstkaarten versturen via goededoelenkaartje.nl

Goede Doelen omarmen nieuw kerst initiatief

Onlangs is het nieuwe kerstkaarten initiatief www.goededoelenkaartje.nl geïntroduceerd. Via deze website kunnen consumenten en bedrijven nu zelf binnen enkele minuten een originele kerstkaart ontwerpen. Deze kaart(en) worden vervolgens gedrukt, gefrankeerd en door de postbode op de gewenste dag bezorgd. Voor iedere kerstkaart wordt automatisch 1 euro afgedragen aan een goed doel naar keuze.

200 miljoen kerstkaarten
Jaarlijks worden er in Nederland rond de 200 miljoen kerstkaarten verstuurd. Daarnaast inspireert de kerstperiode veel particulieren en bedrijven ertoe om een bijdrage te leveren aan een goed doel. Kerst, kerstkaarten en goede doelen zijn daarom een voor de hand liggende mix. Omdat alledrie deze elementen vervlochten zijn in dit nieuwe initiatief, wordt het idee door de deelnemende organisaties stevig omarmt.

Bezorging door de postbode
Het unieke aan deze nieuwe service is dat online en offline media in dit initiatief samensmelten. Je ontwerpt online je eigen kerstkaart, die vervolgens fysiek door de postbode wordt bezorgd. Je kiest via de website een goed doel, maakt een voorkant, voegt een persoonlijke boodschap toe en vult één of meerdere adressen in. Om de kerstkaart nóg persoonlijker te maken kan ook een eigen digitale foto worden gebruikt. Of je maakt op de site een keuze uit een collectie van verschillende afbeeldingen.

De deelnemende goede doelen
De deelnemende goede doelen zijn SOS-Kinderdorpen, Unicef, War Child, Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, STOP AIDS NOW!, Het Nederlandse Rode Kruis, het Wereld Natuur Fonds, Natuurmonumenten, de Zonnebloem en De Nederlandse Hartstichting.

Albert Jaap van Santbrink, directeur van SOS-Kinderdorpen: "Goededoelenkaartje.nl is een erg goed initiatief. Wanneer je een leuk kaartje stuurt via Goededoelenkaartje.nl, dan lever je automatisch een bijdrage aan ons werk, namelijk wees- en verlaten kinderen weer een thuis bieden in een van de 450 SOS-kinderdorpen". Ook Ellen Kooij, Hoofd Marketing & Fondsenwerving van War Child, is blij met de nieuwe kaartenservice. "War Child vindt het een goed initiatief dat op een sympathieke manier een bijdrage levert aan het werk van War Child; wij kunnen alle steun gebruiken in onze hulp aan oorlogskinderen."

Naast kerstkaarten kan de site van www.goededoelenkaartje.nl het gehele jaar worden bezocht voor andere bekende 'kaartjesmomenten' als verjaardagen, uitnodigingen, een verhuizing of geboorte. Ook dan wordt 1 euro gedoneerd aan een goed doel naar keuze.


---