Ingezonden persbericht



---


FASHION FUND ONE KOOPT MODEMERK VILEBREQUIN

DEN HAAG, 6 december 2007 - Fashion Fund One ('het fonds') maakte vandaag bekend dat ze alle activiteiten van TBR International SA heeft overgenomen. Deze Luxemburgse holding, die wereldwijd opereert, bezit alle intellectuele eigendommen van Vilebrequin.

Vilebrequin is een luxueus merk van strand- en zwemkleding voor mannen en jongens. De producten worden wereldwijd verkocht in 16 landen, via 67 eigen winkels, enkele geselecteerde warenhuizen en de onafhankelijke detailhandel. De belangrijkste markten voor Vilebrequin zijn Frankrijk, de Verenigde Staten en Itali(. Het hoofdkantoor is gevestigd in Luxemburg en de logistieke activiteiten vinden plaats in Gen(ve.

Pierre-Alain Blum, directeur van Lalande SA, de verkopende aandeelhouder van het bedrijf: "Wij zijn verheugd over de samenwerking met Fashion Fund One. De bewezen kwaliteit van het management team en hun vele contacten in de modewereld geven ons de kans om versneld te groeien. De samenwerking luidt een nieuwe fase voor het bedrijf in." Pierre-Alain Blum zal verbonden blijven aan de onderneming, als lid van de raad van commissarissen.

Hans Ouwendijk, directeur van Fashion Fund One en voormalig directielid van Mexx, verklaarde de koop van Vilebrequin als volgt: "Ons fonds investeert in bekende sterke merken met een gevestigde traditie. Vilebrequin sluit daar perfect bij aan. Het is een internationaal bekend merk met opvallende producten. Het merk wordt geassocieerd met hoge kwaliteit, unieke ontwerpen en een energieke uitstraling. Een succesvolle combinatie met een wereldwijde loyale klantenkring. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat we de groei van het bedrijf kunnen versnellen.

Fashion Fund One wil een nieuwe distributiestrategie ontwikkelen, die maximaal gebruik gemaakt van de sterkte van het merk. Het aantal eigen winkels zal toenemen, het aantal franchise-nemers zal fors moeten groeien en ook zullen er meer 'shops-in-shops' in warenhuizen geopend worden. Daarnaast zal worden onderzocht of er mogelijkheden zijn om het productaanbod uit te breiden door middel van product differentiaties en licenties.

Over Vilebrequin
Vilebrequin, opgericht in de jaren 70 in St. Tropez, heeft vanaf het begin een sterke identiteit ontwikkeld, door het gebruik van opvallende kleuren en levendige prints. In de jaren 90 werd het productaanbod uitgebreid met T-shirts, broeken, shorts en accessoires (zonnebrillen, strandlakens en petjes). Ook lanceerde het bedrijf toen het 'Like Father, Like Son' concept, gebaseerd op bij elkaar passende zwemkleding voor mannen en jongens.

De zwemkleding collectie bestaat uit zo'n 200 prints in 16 verschillende stijlen, in maten vanaf 2 jaar tot 5XL. Jaarlijks wordt er een aantal thema's ontwikkeld, meestal op basis van flora, fauna en fruit. De kleurrijke designs zijn het unieke kenmerk van Vilebrequin, daarnaast is er ook een meer traditionele collectie. Een specialistisch team van ontwerpers staat borg voor de exclusiviteit en de kwaliteit van de designs, die slechts door twee bedrijven in Frankrijk en Itali( worden bedrukt.

Over Fashion Fund One
Fashion Fund One is een 'private equity' fonds dat meerderheidsbelangen nastreeft in snel groeiende gevestigde Europese mode- en accessoires-bedrijven. Het fonds is in de zomer van 2006 opgericht door een aantal voormalige eigenaren en directieleden van Mexx. De meeste investeerders in het fonds (22 priv( en institutionele beleggers verspreid over 8 landen) hebben ruime ervaring in de mode industrie.

Fashion Fund One is gevestigd in Den Haag. Het fonds investeert met name in bedrijven met een ondernemingswaarde van E50 tot E100 miljoen. Het fonds heeft een voorkeur voor bekende merken die zich in de mid- tot hogere segmenten van de markt bevinden. Europees bekende merken hebben de voorkeur. Het fonds richt zich in eerste instantie op de Benelux, gevolgd door Duitsland en Frankrijk. Investeringen in Zuid-Europa worden ook overwogen.

Het fonds wordt geleid door fr2 Capital BV, een management bedrijf dat geleid wordt door Adu Advaney en Hans Ouwendijk, voormalige directieleden van Mexx. Beiden staan bekend om hun ondernemingsgeest en leidinggevende capaciteiten. Samen hebben ze meer dan 50 jaar ervaring in de industrie bij onder meer Laura Ashley, Mexx en Liz Claiborne.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Vilebrequin
Pierre-Alain Blum
Tel: +41 (0)22 317 73 40
ikfstef@vtx.ch

Fashion Fund One
Irene Wiegand Bruss
PR Manager
Tel: +31 (0)70 364 1420
i.wiegandbruss@fr2capital.com

Trimedia
Yurena Segredo Suárez / Marijke van Hooren
Tel: +31 (0)23 750 32 10
ysegredosuarez@trimediabenelux.com / mvanhooren@trimediabenelux.com


---- --