Persbericht
Amsterdam, 6 december 2007
Orange Business Services grote winnaar bij World Communication Awards
Orange Business Services is voor de tweede achtereenvolgende keer uitgeroepen tot Best Global Operator en heeft daarnaast de award voor Best Project Management gewonnen tijdens de World Communication Awards 2007.
De awards, waarop een shortlist van 46 operators uit bijna tweehonderd aanmeldingen kans maakte, bekronen uitzonderlijke prestaties en ontwikkelingen in de internationale telecomindustrie. Orange Business Services was in zeven van de twaalf categorieën genomineerd voor een award.
Voor het tweede opeenvolgende jaar is Orange Business Services uitgeroepen tot Best Global Operator. De toekenning van deze prijs toont aan dat Orange Business Services niet alleen de uniek dekking van een internationaal netwerk biedt, maar ook beveiliging, eenvoud en flexibiliteit. Door de consulterende aanpak wordt Orange Business Services beschouwd als een betrouwbare adviseur van duizenden multinationals. Zij worden ondersteund bij het gebruik van communicatie en technologie als instrumenten bij hun zoektocht naar mondiaal succes. Orange Business Services won de prijs voor Best Global Carrier in 2002 en 2003 als Equant.
Orange Business Services kreeg ook de Best Project Management-award. Deze award is toegekend voor het complete ontwerp en de inzet van de volledige mondiale IT- en communicatie-infrastructuur binnen acht maanden voor Fox-Pitt, een financieel bureau en investeringsbank. Orange Business Services biedt daar een allesomvattende oplossing, inclusief Wide Area Networks, IP-telefonie, beveiliging en Business Everywhere". Hierdoor heeft het personeel ook op afstand met vaste of mobiele connecties toegang tot de systemen van de bank.
De jury van de World Communication Awards heeft de sterke en duidelijke groeiplannen in alle continenten, aangepast aan elke regio en sector van Orange Business opgemerkt en zag een schare aan referentieklanten die de aanmelding ondersteunen.
Het is een eer om deze prestigieuze prijzen te winnen voor Best Global Operator en Best Project Management , zegt Barbara Dalibard, president en CEO van Orange Business Services. Wij begrijpen dat de ultieme communicatievereisten voor bedrijven geïntegreerde en samenvallende diensten zijn die de concurrentiepositie bevorderen en bedrijven in staat stellen hun doelstellingen te halen, zowel op het gebied van financiën, milieu als regelgeving. Hopelijk tonen deze awards aan dat wij markleider zijn op dit gebied.
Over Orange
Orange is het belangrijkste merk van France Telecom, één van s werelds leidende telecom operators. France Telecom bedient meer dan 163 miljoen klanten op vijf continenten (in 220 landen), waarvan tweederde Orange klant is. De groep had een geconsolideerde omzet van 51,7 miljard euro in 2006 (25,9 miljard euro voor het eerste semester van 2007).
Het in juni 2005 geïntroduceerde NExT programma (New Experience in Telecommunications) stelt de France Telecom Group in staat om haar transformatie tot een geïntegreerde operator voort te zetten en de referentie te worden voor nieuwe telecommunicatiediensten. In 2006 werd Orange het enige merk voor internet, televisie en mobiele diensten van de France Telecom Group in het merendeel van de landen waar het bedrijf opereert. Orange Business Services werd de banner voor wereldwijde zakelijke diensten. France Telecom is in Europa de derde mobiele operator en de nummer één aanbieder van breedband internetdiensten. Wereldwijd is het bedrijf één van de marktleiders op het gebied van telecommunicatiediensten voor multinationals. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs en de New York Stock Exchange.