Gemeente Sint-Michielsgestel


Klanttevredenheidsonderzoek: cijfer 8 voor WegWijs

donderdag 06 december 2007

De overgang naar de levering door de gemeente in het kader van de WMO is geruisloos positief verlopen. Het ingezette uitgangspunt was zeer ambitieus: cliënten zouden er zogenaamd niets van moeten merken en niemand zou erop achteruit moeten gaan. Beide doelstellingen zijn behaald. Wethouder Welzijn Bert Nelissen toont zich een tevreden bestuurder. Niet alleen ik concludeer deze mooie resultaten, zo stelt hij. Een onlangs gehouden klanttevredenheidsonderzoek bevestigt onze eigen evaluatie. Loket WegWijs werd beoordeeld met gemiddeld het rapportcijfer 8. Dat is een zeer groot compliment aan de medewerkers van het loket WegWijs die zich het afgelopen jaar bijzonder hebben ingezet om de dienstverlening op peil te houden.

Vraag achter vraag
Het klanttevredenheidsonderzoek is gehouden onder 80 klanten van het Loket WegWijs. De respons was zeer hoog: 73 personen, 91%. Met name de service en informatie die Loket WegWijs biedt wordt goed gewaardeerd. Je ziet, aldus wethouder Nelissen, dat de filosofie van WegWijs, namelijk de vraag achter de vraag zoeken en maatwerkoplossingen bieden, goed werkt en aansluit bij de behoefte.

Aantal aanvragen explosief gestegen
Het aantal aanvragen bij Loket WegWijs is het afgelopen jaar explosief gegroeid ten opzichte van 2006. Werden er in 2006 nog 826 aanvragen behandeld, in 2007 kwamen er 1980 aanvragen binnen. Duidelijk is dan ook dat het voor de medewerkers van WegWijs nog maar nauwelijks te behappen is. De formatie (9,58 formatieplaatsen) is zeer krap, aldus de wethouder. Als we de dienstverlening op niveau willen houden en zonder wachttijden snel een antwoord geven aan vragen, dan moeten we uitbreiden. We gaan de vraag hiervoor in januari voorleggen aan de raad en hopelijk kan onze wens meegenomen worden in de voorjaarsnota.
---