Gemeente Sint-Michielsgestel
Klanttevredenheidsonderzoek: cijfer 8 voor WegWijs
donderdag 06 december 2007
De overgang naar de levering door de gemeente in het kader van de WMO
is geruisloos positief verlopen. Het ingezette uitgangspunt was zeer
ambitieus: cliënten zouden er zogenaamd niets van moeten merken en
niemand zou erop achteruit moeten gaan. Beide doelstellingen zijn
behaald. Wethouder Welzijn Bert Nelissen toont zich een tevreden
bestuurder. Niet alleen ik concludeer deze mooie resultaten, zo stelt
hij. Een onlangs gehouden klanttevredenheidsonderzoek bevestigt onze
eigen evaluatie. Loket WegWijs werd beoordeeld met gemiddeld het
rapportcijfer 8. Dat is een zeer groot compliment aan de medewerkers
van het loket WegWijs die zich het afgelopen jaar bijzonder hebben
ingezet om de dienstverlening op peil te houden.
Vraag achter vraag
Het klanttevredenheidsonderzoek is gehouden onder 80 klanten van het
Loket WegWijs. De respons was zeer hoog: 73 personen, 91%. Met name de
service en informatie die Loket WegWijs biedt wordt goed gewaardeerd.
Je ziet, aldus wethouder Nelissen, dat de filosofie van WegWijs,
namelijk de vraag achter de vraag zoeken en maatwerkoplossingen
bieden, goed werkt en aansluit bij de behoefte.
Aantal aanvragen explosief gestegen
Het aantal aanvragen bij Loket WegWijs is het afgelopen jaar explosief
gegroeid ten opzichte van 2006. Werden er in 2006 nog 826 aanvragen
behandeld, in 2007 kwamen er 1980 aanvragen binnen. Duidelijk is dan
ook dat het voor de medewerkers van WegWijs nog maar nauwelijks te
behappen is. De formatie (9,58 formatieplaatsen) is zeer krap, aldus
de wethouder. Als we de dienstverlening op niveau willen houden en
zonder wachttijden snel een antwoord geven aan vragen, dan moeten we
uitbreiden. We gaan de vraag hiervoor in januari voorleggen aan de
raad en hopelijk kan onze wens meegenomen worden in de voorjaarsnota.
---