Ingezonden persbericht


Vijf websites van SDL Tridion bekroond

tijdens CMS-Awards 2007

Bekroning voor nieuwe websites gebaseerd op een content management systeem

Amsterdam, 6 december 2007 - De derde editie van de CMS-Awards was opnieuw een succes voor Content Management Systeem-ontwikkelaar SDL Tridion. Er zijn vijf websites van klanten van SDL Tridion bekroond met een Award. Nieuwe websites, gebaseerd op CMS, werden zowel door een jury van onafhankelijke experts als door het grote publiek beoordeeld op vijf criteria: beste design, content, search engine optimalisatie, navigatie en Web 2.0 van websites.

De site van Atlas Copco verdiende volgens de publieksjury de eerste plaats op het gebied van 'search engine optimalisatie'. De site van Euractiv, de informatiewebsite van de Europese Unie, kreeg van de vakjury de tweede plaats in de categorie 'content'. In de categorie 'design' belandden de sites van Toyota en Dunlop voor deze jury op een gedeelde derde plaats. Ook Patis France kreeg van de vakjury de bronzen medaille, maar dan in de categorie 'search engine optimalisatie'.

"Wij zijn erg trots dat vijf van onze klanten een CMS-Award hebben gewonnen. Het bevestigt de kwaliteit van onze oplossing en de uitstekende diensten van onze partners", zegt Ronny Kenens, Director SDL Tridion België. "We zijn ervan overtuigd dat een geïntegreerde benadering van web content management een vereiste is om wereldwijd als bedrijf online succesvol te zijn."

Over de CMS-Awards

De CMS-Awards worden dit jaar voor de derde keer georganiseerd door CMS-Channel, een Belgische autoriteit in de sector van Content Management Systemen. In totaal werden 120 kandidaten genomineerd - ongeveer het dubbele van vorig jaar - in de categorieën design, content, search engine optimalisatie, navigatie en Web 2.0.

De jury bestaat uit een publieksjury en een vakjury. De vakjury beoordeelt elke site op basis van concrete doelstellingen, sterke punten, onderscheidend vermogen en kritische succesfactoren. De prijsuitreiking vond plaats op 4 december tijdens het "CMS Awards Dinner" in Brussel.

Over SDL Tridion

SDL Tridion is wereldwijd een leidend leverancier van Web Content Management (WCM) oplossingen. Onze enterprise klasse WCM-oplossing stelt organisaties in staat om in meerdere talen en over verschillende websites en kanalen consistente, interactieve en zeer gerichte klantervaringen aan te bieden.

Naast de middelen om content te creëren, beheren, leveren, volgen en archiveren, biedt Tridion ook oplossingen voor gerichte doelgroepcommunicatie, publicatie over meerdere kanalen en mogelijkheden tot interactie met de doelgroep.

Meer dan 430 organisaties maken gebruik van SDL Tridion oplossingen. Hieronder bevinden zich vooraanstaande wereldmerken zoals ABN AMRO, BBVA, Canon, Emirates, KLM, Lexus, Renault, Ricoh, Sanofi-Aventis, Scania, Toyota, Unilever en Yamaha. Het hoofdkantoor van SDL Tridion is gevestigd in Amsterdam; het Amerikaanse hoofdkantoor in New York. SDL Tridion heeft verder kantoren en partners in de Verenigde Staten, Europa en Asia-Pacific.

Voor meer informatie over SDL Tridion kunt u terecht op www.sdltridion.be/nl .

SDL Tridion is onderdeel van SDL, de leider in global information management (GIM) oplossingen.

Voor meer informatie over SDL kunt u terecht op www.sdl.com

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie over SDL Tridion kunt u contact opnemen met:

Annelore van der Lint

Marketing Director SDL Tridion

T +31 (0)6 52 41 00 67 of

E-mail: Annelore.vanderlint@sdltridion.com

Marlous Westra

Text 100 Public Relations

T+ 31 (0) 20 530 43 43

E-mail: Marlous.westra@text100.nl