Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Travelta lanceert web 2.0 reissite

Zwolle, 5 december 2007

Vandaag wordt de bèta versie van Travelta.nl, een Nederlandse web 2.0 reissite, gelanceerd. Deze nieuwe website staat bol van reisinformatie en sociale componenten. De eigen redactie heeft het complete Nederlandse reisaanbod uitgebreid omschreven en voorzien van foto's en video's van onder andere YouTube en Flickr. Bezoekers kunnen hun eigen reviews, foto's en vakantieplannen opslaan en deze delen met vrienden of andere bezoekers.

Centraal in de Travelta website staat het gebruik van de paspoortfunctie. Met dit persoonlijke paspoort kan de bezoeker aangeven waar hij of zij op vakantie is geweest en wat de vakantieplannen zijn. Bezoekers kunnen vakantiefoto's en reviews toevoegen en deze delen met vrienden of andere bezoekers. Op deze wijze kunnen bezoekers achtergrondinformatie en adviezen krijgen van medebezoekers.

Volgens Paul van der Klooster, Directeur Travelta, is de mogelijkheid om je vakantie met vrienden samen te plannen uniek in de wereld. "Door je vakantiebestemming te delen met vrienden krijg je samen het aanbod van reizen te zien en kan de voorpret al beginnen door via groepsberichten met elkaar te overleggen. Ook kan je elkaar wijzen op specifieke aanbiedingen en dingen die je wilt bezoeken of echt niet moet vergeten."

De persoonlijke instellingen zijn niet alleen bedoeld om ervaringen en foto's met anderen te delen, maar helpt de bezoeker ook om advies op maat te krijgen. Via een uitgebreid filtersysteem krijgen bezoekers interessante bestemmingen op maat te zien. Uiteraard kunnen bezoekers ook zien bij wie ze een specifieke reis, hotel of vlucht het goedkoopst kunnen boeken. Alle functies zijn volledig geïntegreerd met Google Maps.

Travelta heeft met een groot aantal reisaanbieders een overeenkomst gesloten om een zo compleet mogelijk beeld te geven van het actuele en beschikbare reisaanbod.
Serge de Klerk, Marketing Manager van Sunweb, over de samenwerking met Travelta: "Wij verwachten in de toekomst veel van community websites waar meningen en ervaringen van gebruikers gedeeld kunnen worden. Consumenten boeken namelijk steeds vaker op basis van ervaringen van bekenden. Wij vinden het dus belangrijk ons aanbod via Travelta onder de aandacht te brengen."

Travelta zal continu blijven doorontwikkelen om de gebruiker nog beter te informeren en sociale componenten verder te versterken. Zo zullen in 2008 initiatieven als Twitter en OpenSocial worden toegevoegd. In de loop van december komen alle reizen voor 2008 van de touroperators beschikbaar die automatisch in Travelta worden opgenomen.