Het ION oplaadpunt , een ontwikkeling van XCJ reclameproductie


APELDOORN, 20071205 -- XCJ reclameproductie ontwikkelde én produceerde het nieuwe ION oplaadpunt voor Sparta. Dit oplaadpunt zal het komende seizoen geplaatst worden bij horeca gelegenheden en fietsenstallingen Het oplaadpunt voorziet in een oplaadmogelijkheid voor 4 Sparta ION fietsen tegelijkertijd. Door middel van een stopcontact aan de zijkant van het oplaadpunt is er de mogelijkheid andere laders hierop aan te sluiten.

Eind 2006 gaf Sparta aan XCJ reclameproductie de opdracht een passende oplossing te ontwikkelen voor een oplaadpunt. Het uiteindelijke resultaat is geheel van roestvrij staal en afsluitbaar. Het ION (oplaadpunt) logo wordt aangelicht vanuit de binnenzijde op het moment dat deze in gebruik is.
Het ION oplaadpunt is een echte blikvanger indien deze aan de wand bevestigd is of geplaatst op de los bijgeleverde palen.

Dit ontwerp, design en de engineering past bij de productstrategie van Sparta. Het door XCJ reclameproductie ontwikkelde oplaadpunt is een duurzaam ontwerp en biedt een optimale branding passend bij de uitstraling van de ION.
Niet alleen de gebruiker van de ION heeft voordeel van het gebruik van deze gratis oplaadmogelijkheid. Ook de horecaondernemer die dit oplaadpunt plaatst, trekt hiermee extra publiek die tijdens een lunch of andere consumpties hun ION laten opladen.
Daarnaast nog zal het Sparta logo én het gebruik van de ION door deze oplaadpunten extra onder de aandacht gebracht worden en de bekendheid van dit merk sterk vergroten.


Frank van der Meulen, Directeur van XCJ reclameproductie over de ontwikkeling van het oplaadpunt.

Een dergelijke toepassing ontwikkelen is een complex proces. Bij de vormgeving van het ION oplaadpunt diende we rekening te houden met het smaakgevoel van het publiek en paste dit in de bestaande stijlen en designstromingen.
Industriële vormgeving van dergelijke producten vraagt een technische vaardigheid om de vorm en de functie van een voorwerp of product te bepalen. Het is een moeilijke combinatie van esthetische en functionele eigenschappen van het product. Het moet zowel mooi als praktisch bruikbaar zijn; bovendien moet het ook (voor een redelijke prijs) produceerbaar zijn.
Daarmee onderscheiden we ons al in de beginfase met andere bureaus, vandaar dat we ons profileren als een reclame(productie)bureau. We denken en ontwikkelen niet alleen conceptmatig maar bieden onze opdrachtgevers de mogelijkheid deze ook te laten produceren door XCJ.
Tijdens onze presentatie van deze ontwerpen ontvangen onze opdrachtgevers gelijktijdig passende offertes voor de productie van deze.
Overigens (en dit is een tweede grote onderscheid met andere bureaus) ontwikkelen we in de meeste gevallen zonder eigendomsvoorbehoud.
Onze relaties zijn vrij in de keuze waar ze de door ons ontwikkelde items laten produceren. De praktijk echter wijst in de meeste gevallen uit dat onze opdrachtgevers veelal kiezen voor de productiemogelijkheden van XCJ, en niet alleen omdat onze productieprijzen zeer concurrerend zijn.

XCJ zoekt altijd naar kansen en mogelijkheden voor en bij onze relaties.
Door bemiddeling van XCJ is Sparta in de gelegenheid gesteld om ION fietsen te plaatsen bij Hotel Gastronomique De Echoput in Apeldoorn.
Hierdoor staan de ION fietsen ter beschikking voor de juiste doelgroep in een juiste omgeving. De gasten van De Echoput hebben zo de mogelijkheid een eerste positieve kennismaking met de ION fietsen te maken.
(XCJ verzorgt de internetmarketing, Adwordscampagne én de nieuwe website van Hotel Gastronomique De Echoput, www.echoput.nl)

Ook plaatste XCJ op een opvallende plaats één van de eerste oplaadpunten bij Restaurant De Bonte Koe in Garderen. Dit oplaadpunt (naast de entree) is goed zichtbaar vanaf de straatzijde en blijkt daadwerkelijk een aandachtstrekker voor de bezitters van de ION die daar tijdens het opladen van hun ION graag het één en ander verteren.
(XCJ ontwierp de nieuwe huisstijl en het logo voor Restaurant De Bonte Koe, www.restaurantdebontekoe.nl)

Naast het leggen van onderlinge contacten plaatst XCJ op Internet álle door ons verzorgde producties op uitgekiende plaatsen. Een nieuw door XCJ ontwikkeld product is mede hierdoor snel vindbaar en constateren onze relaties een aanmerkelijke toename in het bezoek van hun internetsites en de daarbij behorende belangstelling én de vindbaarheid van hun producten en diensten.
Dit alles bepaald het succes van XCJ, het succes van nieuwe producten en daarmee het succes van onze relaties.
XCJ is dus méér dan een reclame(productie)bureau waarbij we onze bewering:"Een actie van XCJ zie je altijd" keer op keer waarmaken.





Ingezonden persbericht