Online autoconsument gaat voor korting en snelle levertijd
Het i.s.m. de BOVAG afdeling NDA opgezette onderdeel Nieuwe Auto's sluit naadloos aan bij behoefte consument
AMSTERDAM, 20071205 -- Consumenten die een gloednieuwe auto willen kopen via internet vinden dit hoofdzakelijk interessant als er een korting op de auto zit. Dat vindt maar liefst 36,9 % van de deelnemers aan de poll die in november op de homepage van AutoTrack.nl is geplaatst. 35,8% van de bezoekers zegt een combinatie van zowel een korting als het direct over de auto te kunnen beschikken doorslaggevend te vinden voor een aankoop via internet. Slechts 8,9% ziet het direct over de auto beschikken als het belangrijkste voordeel.
Consumenten die op zoek zijn naar een nieuwe auto kunnen op AutoTrack.nl al sinds januari 2006 direct zoeken in het aanbod van nieuwe auto's die bij officiële merkdealers op voorraad staan en binnen enkele weken leverbaar zijn.
Het onderdeel telt inmiddels een aanbod van 8.324 nieuwe auto's, die veelal met korting geadverteerd staan. Het onderdeel Nieuwe Auto's is ontwikkeld in samenwerking met de BOVAG afdeling NDA. De uitslag van de poll toont aan, dat de opzet van dit onderdeel naadloos aansluit op de behoefte van de consument. Ruim 1.200 officiële merkdealers hebben een abonnement Nieuwe Auto's en onderschrijven hiermee het belang van de zoektocht op internet op het gebied van nieuwe auto's. Door het grote aantal deelnemers zijn praktisch alle merken en modellen op de site vertegenwoordigd. Met een aanbod van maar liefst 8.324 nieuwe auto's is AutoTrack.nl marktleider in dit specifieke autosegment. "Het aantal bezoekers op het onderdeel Nieuwe Auto's is dit jaar (t.o.v. 2006) met 78,7% explosief gestegen. Dat bewijst dat de Nederlandse consument het internet steeds meer als de eerste voordeur van de showroom van de merkdealer ziet. Wij zorgen er vervolgens voor dat deze hot leads zo snel mogelijk van de virtuele naar de echte voordeur van de officiële merkdealer worden geleid", aldus Lieneke van den Heuvel, marketing manager AutoTrack.nl.
Over AutoTrack.nl
AutoTrack.nl.is in 2000 gelanceerd en richt zich op alle Nederlanders die een nieuwe dan wel een gebruikte auto willen kopen. De bezoeker kan nieuwe auto's merkonafhankelijk met elkaar vergelijken, direct brochures, offertes, proefritten en leaseoffertes aanvragen en zelf zijn of haar droomauto samenstellen. Met 8.324 nieuwe auto's die (vaak met korting) direct leverbaar zijn en 216.000 occasions heeft AutoTrack.nl het grootste aanbod van het land. Daarnaast heeft AutoTrack.nl een strikt beleid waar het gaat om het tegengaan van het adverteren met misleidende informatie over occasions. Het gaat dan veelal om het vermelden van een foutieve kilometerstand en/of bouwjaar in een occasionadvertentie.