Persbericht

5 december 2007

Salesforce.com richting mijlpaal van één miljoen gebruikers en introduceert nieuwe manier van informatie delen

~ Salesforce to Salesforce vormt basis voor delen van informatie tussen gebruikers ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand zakelijke services, kondigt een nieuw product aan, Salesforce to Salesforce, waarmee bedrijven eenvoudig onderling informatie kunnen uitwisselen. Met de huidige groei zal salesforce.com deze maand de grens van één miljoen gebruikers bereiken. Dit is bovendien aanleiding tot een donatie door salesforce.com van 1 miljoen dollar aan diverse maatschappelijke doelen.

Salesforce.com bereikt deze maand mijlpaal van 1 miljoen gebruikers Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Op dit moment zijn er wereldwijd zo n 1 miljoen betalende gebruikers. Deze mijlpaal wordt deze maand bereikt doordat klanten enthousiast zijn over het Force.com Platform en de Salesforce CRM application suite. Dankzij de toevoeging van Salesforce Content en Salesforce Ideas is de Salesforce CRM application suite uitgebreid van vier naar zes applicaties. Ook de developer preview van Visualforce is snel geaccepteerd. Ruim 3.300 ontwikkelaars hebben al meer dan 4.000 interfaces gebouwd met de nieuwe User-Interface-as-a-Service-component op het Force.com platform.

De afgelopen jaren hebben zowel Force.com Platform-as-a-Service (PaaS) als Software-as-a-Service (SaaS) tot een opmerkelijke verschuiving binnen de industrie geleid , zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. Het heeft zeven jaar gekost om de eerste 500.000 gebruikers te krijgen en slechts 16 maanden later zijn het er nu bijna 1.000.000. Ondernemingen van elke denkbare grootte maken op dit moment gebruik van Salesforce-applicaties.

Klanten maakten wereldwijd allereerst gebruik van Salesforce Automation. Later kwam de volledige suite aan CRM-applicaties van salesforce.com. Nu betekent het Force.com-platform dat ze van de voordelen van on-demand applicaties binnen de gehele organisatie kunnen genieten.

Naast de aankomende 1 miljoen gebruikers, heeft salesforce.com meerdere mijlpalen bereikt:
* meer dan 38.100 klanten

* meer dan 750 AppExchange-applicaties

* meer dan 8 miljard transacties in Q3

Salesforce to Salesforce maakt informatie delen door bedrijven mogelijk Via het multi-tenant business netwerk kunnen salesforce.com-klanten vanaf nu data en informatie delen met Salesforce to Salesforce. Hierbij is geen verdere integratie nodig. Salesforce to Salesforce is revolutionair op het gebied van hoe bedrijven onderling informatie uitwisselen , zegt George Hu, executive vice president products and marketing van salesforce.com. Bedrijven zullen zich graag op het Force.com-platform begeven vanwege het uitgebreide netwerk van zo n 1 miljoen gebruikers en de eenvoudige wijze waarop met hen informatie uitgewisseld kan worden. Salesforce to Salesforce stelt salesforce.com-klanten in staat snel en eenvoudig bedrijfsprocessen en data binnen meerdere ondernemingen uit te wisselen, zonder dat er complexe integratie tussen bedrijven nodig is.

Met Salesforce to Salesforce kunnen bedrijven nu eenvoudig leads met elkaar uitwisselen. Dit komt doordat Salesforce to Salesforce is gebouwd op salesforce.com s multi-tenant architectuur en het Force.com platform. Omdat iedereen die Salesforce to Salesforce gebruikt op hetzelfde platform werkt, kunnen verbindingen makkelijk tot stand komen, zonder dat hier software voor nodig is. Er is minimale IT-support nodig en de kosten zijn bovendien laag.

Salesforce to Salesforce is direct beschikbaar voor alle 38.100 salesforce.com- klanten en de kosten bedragen 1.296 euro per connectie per jaar.

Miljoenste salesforce.com-gebruiker gevierd met 1 miljoen dollar donatie Salesforce.com en de Salesforce.com Foundation hebben 1 miljoen dollar gedoneerd aan tien non-profit organisaties. Dit om te vieren dat het bedrijf deze maand de mijlpaal van 1 miljoen gebruikers zal bereiken. Het gaat hierbij om organisaties die wereldwijd verspreid zijn. De ondernemingen variëren van een onderwijsinstelling tot een instelling voor het verlenen van microkredieten en van een gezondheidsinstelling tot een fair trade organisatie.

Salesforce.com werkt met het 1/1/1-model, wat inhoudt dat 1% van de tijd die werknemers werken, 1% van de aandelen en 1% van de producten ten goede komen aan non-profitinstellingen. Vanaf het ontstaan van salesforce.com hebben we niet alleen nagestreefd om een nieuw bedrijfs- en technologiemodel te leveren. We wilden ook een nieuw model dat de maatschappij ten goede komt , aldus Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. Naarmate het succes van de onderneming toeneemt, kunnen we door het 1/1/1-model steeds meer doneren aan non-profitorganisaties.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Force.com, s werelds eerste on-demand platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen voorbij CRM-toepassingen. Zo worden de voordelen van multi-tenancy en The Business Web verspreid over de gehele onderneming. Alle Apex-componenten en applicaties zijn gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com s AppExchange-bestand op http://www.salesforce.com/appexchange. Klanten kunnen ook gebruik maken van Succesforce, salesforce.com s aanbod aan training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 oktober 2007 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 38.100 klanten, waaronder ABN AMRO, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE, Sprint Nextel en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM . Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

###

Copyright (c) 2007 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: rogierh@lewispr.com
Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail: hbrouwer@salesforce.com
Website: http://www.salesforce.com

Voor informatie over salesforce.com kunt u ook bellen met het gratis directe telefoonnummer: 0800-0200431

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com