Achmea introduceert nieuw merk vitaliteitsmanagement: Achmea Vitale
05/12/2007 11:46
Achmea Sociale Zekerheid
De Meern, 5 december 2007 - Achmea Vitale is de nieuwe naam van de drie arbodiensten van Achmea. De huidige merken Commit, Achmea Arbo en Prevend gaan in het voorjaar van 2008 verder onder de nieuwe naam. Het samengaan is een rechtstreeks gevolg van de fusie tussen Achmea en Interpolis. De nieuwe combinatie, de nummer twee van Nederland, gaat verder op de ingeslagen weg. Dat wil zeggen dat zij als strategisch partner van werkgevers verder vorm geeft aan vitaliteitsmanagement.
Vitaliteitsmanagement stelt de werkgever in staat om al het arbeidspotentieel van zijn werknemers maximaal te benutten. "Een investering in werknemers levert veel op. Als mensen met plezier aan het werk gaan, vertaalt dit zich ongetwijfeld in hun effectiviteit, loyaliteit en hun klantgerichtheid", zegt directeur Peter van Kleij. "Toenemend tekort aan gekwalificeerd personeel en vergrijzing maakt dat mensen langer moeten doorwerken. Dit kan zwaar drukken op de inzetbaarheid van mensen. Alleen al daarom is het belangrijk om energie te steken in het vitaal houden van de volle 100% van je werknemers."
Basis
Een voorwaarde voor succesvol vitaliteitsmanagement is succesvol verzuimbeleid. Dat is de basis. Immers, om de aandacht te kunnen verleggen naar de vitale medewerker, moet allereerst de begeleiding van zieke collega's op orde zijn. Zo kan de werkgever reïntegratie bevorderen en instroom in de WIA tot een minimum beperken.
V-plan
Onder de naam V-plan heeft Achmea dit najaar haar nieuwe model voor dienstverlening geïntroduceerd. De brede aanpak biedt werknemers een scala aan mogelijkheden om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen vitaliteit. De nieuwe aanpak richt zich op álle werknemers: gezond èn verzuimend. Met concrete producten en diensten. Deze zijn ondergebracht in V-online en V-management.
http://www.achmeavitale.nl