OnGuard brengt debiteurenbeheer in organisatie met eViewer
Klantkennis belangrijkste factor debiteurenbeheer
NEDERHORST DEN BERG, 20071204 -- 91% van de financieel professionals vindt dat klantkennis erg belangrijk is voor debiteurenbeheer, zo blijkt uit onderzoek van OnGuard. Omdat het betaalgedrag echter niet alleen de debiteurenbeheerder aangaat, bracht OnGuard onlangs de eViewer op de markt. Hiermee kunnen alle medewerkers toegang krijgen tot een online overzicht van alle informatie omtrent klanten en hun betaalgedrag en kunnen daarmee meteen inspelen op betalingsachterstanden.
Klantcontact heeft een positieve invloed op het betaalgedrag van klanten. Dit blijkt uit de vierde creditmanagement trendmeter van OnGuard. Ruim de helft (57%) van de bedrijven geeft aan dat het klantcontact het laatste half jaar is afgenomen of gelijk is gebleven. Klantcontact en betaalgedrag hoort volgens OnGuard echter niet alleen bij de afdeling debiteurenbeheer, maar gaat de hele organisatie aan. Om er voor te zorgen dat iedereen meehelpt met het opvoeden van de klant introduceerde OnGuard de eViewer. Deze applicatie zorgt ervoor dat iedere medewerker een actueel en gedetailleerd overzicht van de volledige betalingshistorie en klachtenhistorie van de klant kan zien.
Edwin Merk, commercieel directeur van OnGuard: `Met deze applicatie wordt het debiteurenbeheer meer de organisatie ingestuurd. Iedere medewerker kan nu zelf zien of klanten nog betalingsachterstanden hebben en hier accuraat op inspelen. Dit scheelt niet alleen de debiteurenbeheerder een hoop werk, maar geeft ook de account manager inzicht in lopende klachten en tevredenheid van de klant. De account manager wordt nu actief betrokken bij het klachten en credit management proces wat direct een positief invloed heeft op de tevredenheid en het betaalgedrag van de klant'.
Over de OnGuard eViewer
De OnGuard eViewer is de eerste `read only' versie van een hele internet based credit management softwarelijn. Deze software kan naar gelang behoefte van de medewerker modulair uitgebreid worden met een grote diversiteit aan functionaliteiten. Op deze manier krijgt iedere individuele medewerker toegespitste software. Voor de creditmanager een uitgebreid debiteurbewakingssysteem, voor de accountmanager een klachtenmanagement applicatie en voor de directie een overzicht van de knelpunten in het bedrijf.
Over OnGuard
OnGuard is marktleider in ontwikkeling en implementatie van credit and collections management software. OnGuard ziet het als haar missie om klanten te voorzien van de best denkbare software en service, waardoor zij in staat zijn meetbare financiële en efficiencyvoordelen te behalen. OnGuard levert aan meer dan 700 opdrachtgevers in 22 landen software-oplossingen en aanvullende diensten, welke hen in staat stellen om een efficiënt en succesvol credit en collections beleid te voeren. Bij de ontwikkeling van innovatieve producten maakt OnGuard gebruik van bewezen succesvolle technologie, hierbij staan de eisen en wensen van de gebruiker centraal. Oplossingen kortom die het credit management een stap verder helpen. Meer informatie is te vinden op www.onguard.com.
OnGuard