Ingezonden persbericht



---


PERSBERICHT

TMC breidt uniek businessmodel naar 3 nieuwe regio's uit

Eindhoven, 4 december 2007 ­ In Hoofddorp opent het beursgenoteerde kennishuis TMC een vestiging om de landelijke dekking van de competentie Bouwkunde & Civiele Techniek te versterken. Vanuit deze vestiging worden de regio's Noord- en Zuid-Holland bediend, terwijl het bestaande kantoor in Amersfoort zich richt op Midden-Nederland. Tevens start TMC in de loop van 2008 een businesscel in Bouwkunde & Civiele Techniek in de vestiging Eindhoven met de focus op de regio Zuid-Nederland. De competentie Bouw & Civiele Techniek maakt onderdeel uit van het medio 2007 door TMC overgenomen Adapté.

Daarnaast opent TMC een vestiging in de regio Rotterdam. Deze vestiging zal zich gaan richten op diverse specialistische competenties binnen Engineering & Construction. De projecten worden voornamelijk uitgevoerd binnen de olie- & gasindustrie en de fijn chemie.

Deze uitbreiding is geheel in lijn met de celdelingstrategie van TMC, waarin de gespecialiseerde businescellen bewust klein worden gehouden (ca. 50 tot 80 mensen) met als doel het ondernemende karakter te behouden. Bij het bereiken van een kritische massa vindt celdeling dan wel afsplitsing plaats. Elke nieuwe locatie vormt een basis om meerdere businesscellen op te starten.


---

Voor meer informatie
Miranda van Engelen
miranda.van.engelen@tmc.nl / 040 239 22 60
www.tmc.nl

TMC GROUP

Het beursgenoteerde internationaal opererende kennishuis TMC zet met een uniek businessmodel circa 400 (zeer) hoogopgeleide werkondernemers op projectbasis in bij diverse opdrachtgevers zoals Philips, ASML, Océ, TNO, NXP Semiconductors, Arcadis, Vebo, Ministerie van Defensie en Gemeente Amsterdam. De onderneming is vaak nauw betrokken bij de kernontwikkeling(en) van de klant. TMC is gespecialiseerd in de volgende competenties:
- Technology & ICT

- Bouwkunde & Civiele Techniek

Binnen deze competenties hanteert TMC het werkondernemerschapsmodel dat bestaat uit 4 elementen:

1. Langdurige arbeidsrelatie

2. Individuele winstdeling

3. 1-op-1 carrière coaching

4. Werkzaam in een gespecialiseerde, ondernemende businesscel

Dit model, uniek door de combinatie van de 4 elementen, maakt van TMC een onmisbare schakel tussen de werkondernemer en de klant, zeker in krappe arbeidsmarkten.

De groei van TMC zal met name gericht zijn op verdere diversificatie van diensten en spreiding van activiteiten over verschillende industrieën en branches.

TMC realiseerde over de eerste helft 2007, inclusief Adapté, proforma opbrengsten van Eur 16,0 miljoen en een proforma bedrijfsresultaat (EBIT) van Eur 3,7 miljoen.

Werkondernemerschap ­ het businessmodel van de 21 e eeuw!


---- --