Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Dankzij betaling via iDeal
Omzet Conrad breekt alle records.

Oldnzaal- Conrad Electronic, onlangs nog uitgeroepen tot Webwinkel met het Beste Assortiment in Nederland, bereikt deze dagen een record omzet. Het centrale logistiek centrum van de webwinkel, in het zuiden van Duitsland, verwerkt momenteel meer dan 45.000 zendingen per dag, die binnen twee dagen bij de consument in heel Europa moeten zijn afgeleverd. Conrad Benelux, gevestigd in Oldenzaal en verantwoordelijk voor o.a. de Nederlandse markt, laat deze maand een buitensporige omzetgroei zien van meer dan 70% ten opzichte van vorig jaar. Volgens onderzoek van de Nederlandse branchevereniging van webwinkels, Thuiswinkel.org, is de gemiddelde omzetgroei tijdens sinterklaas met 56% toegenomen. Managing Director Michel Lieffering van Conrad Benelux schrijft de bovengemiddelde omzetgroei van zijn onderneming toe aan het feit dat Conrad geen verzendkosten regelt: "Als onze klanten hun bestellingen afrekenen met iDeal, zeg maar online pinnen, dan hoeven ze bij ons geen verzendkosten te betalen, hetgeen toch al bijna 7 euro scheelt! En daarin zijn wij redelijk uniek".

Einde persbericht

Algemene info.
Conrad Electronic is Europa's grootste multi-channel retail organisatie op het gebied van elektronica. Naast haar hoofdvestiging in Duitsland, heeft Conrad ook eigen zelfstandige vestigingen in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Slovenië, Slowakije, Hongarije, Zweden, Groot-Britannië en Nederland. Conrad Electronic Benelux B.V. is verantwoordelijk voor de marketing- en salesactiviteiten in de Benelux en de gehele UK. De Nederlandse vestiging is onlangs verhuisd van Boekelo naar een gloednieuw pand aan de A1 in Oldenzaal. Het assortiment van Conrad bestaat uit ruim 80.000 verschillende artikelen verdeeld in de segmenten: elektronica, componenten en onderdelen, modelbouw, energie, gereedschap, meettechniek, sound & light, computers enz. De verkoop geschiedt aan bedrijven en consumenten via de kanalen postorder en internet (home-shopping).

Brongegevens. (Persbericht Blauw Research / Thuiswinkel.org) Sint breekt alle records op internet
Omzetstijging 56 procent

De sinterklaasomzet breekt dit jaar alle records. In de afgelopen 2,5 week is er online voor 130 miljoen euro aan sinterklaasproducten verkocht. Dat is 56 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Dit blijkt uit een telefonische enquête onder leden van Thuiswinkel.org, de branchevereniging van thuis- en webwinkels in Nederland.

De meest verkochte producten zijn boeken, dvd's, home-entertainment (games), speelgoed en consumentenelektronica. Maar ook kleding, computerartikelen, romantische weekendtripjes en lingerie scoren goed.

Verwachte online bestedingen richting 4 miljard euro in 2007 Over de periode juli tot en met december 2007, verwachten de Nederlandse webwinkels een omzet van 2 miljard euro. Daarmee komt de verwachte omzet voor de totale online consumentenbestedingen in 2007 uit op 3,8 miljard euro, aldus onderzoeksbureau Blauw Research. Dat zou voor 2007 een omzetstijging van 35 procent opleveren ten opzichte van 2006.