Geen transactiekosten bij online donaties in feestmaand
Mijdrecht, 4 december 2007 - Ogone, één van Europese grootste leveranciers van betalingsdiensten, neemt in december de transactiekosten van online donaties aan goede doelen voor eigen rekening. De jaarlijks terugkerende actie in de feestmaand blijkt het aantal donaties steeds weer te verhogen.
Ogone hanteert het hele jaar door een speciaal laag tarief voor charitatieve instellingen. Op die manier wordt het geschonken bedrag nauwelijks kleiner. Toch zien sommige mensen ondanks dit nog af van een makkelijke online donatie. In december rekent Ogone echter geen transactiekosten. Hierdoor kiezen meer mensen ervoor om via internet een goed doel te steunen en stijgt het totale aantal donaties. Bovendien waarderen veel donateurs het gebaar en gaan soms zelfs mee in de goede gedachte door een hoger bedrag te schenken. Hierdoor profiteert de charitatieve instelling dubbel.
"Het is bekend dat er in de feestmaand meer wordt geschonken aan goede doelen. Veel mensen doneren eenvoudig via internet, maar door de altijd aanwezige kosten, afkomstig van verschillende betrokken partijen, zijn sommigen toch terughoudend hierin. We willen deze barrière wegnemen door in december geen transactiekosten door te berekenen", aldus Nico van Miltenburg, Country Manager Nederland bij Ogone. "En met succes; onze charitatieve klanten krijgen regelmatig te horen dat dit een van de redenen is om online te doneren."
Over Ogone
Ogone is een van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten, met meer dan 12.000 klanten verspreid over 25 landen. Het bedrijf levert verschillende oplossingen voor het realiseren van elektronische betalingen op diverse gebieden, zoals e-commerce, ticketing, call centers of hotelwezen. Daarbij gaat het evengoed om business-to-consumer oplossingen, als om business-to-business (aankoopkaarten). Het dienstenaanbod van Ogone is één van de meest volledige van het moment, dankzij uitgebreide transactionele- en back-office functies. Ogone is met de banken verbonden via beveiligde interfaces en kan op die manier internationale betalingsmethodes aanbieden, zoals Visa, MasterCard, American Express of Diners Club, net als lokale betalingsmethodes, waaronder iDeal en Machtigingen in Nederland, Solo en Switch in Groot-Brittannië, Bancontact/Mister Cash in België, ELV in Duitsland, Carte Bleue in Frankrijk, enz. Meerdere grote ondernemingen besloten Ogone hun vertrouwen te schenken voor de afhandeling van hun betalingen, met namen als DHL International, Martinair, Vliegwinkel, Viking Direct, Hilton, T for Telecom, Hema, Hilton, Hunkemoller, Conrad, Centerparcs, Anwb, Coolblue, Theater Carré en Thalys International. Ogone bezit kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Website:
Ingezonden persbericht