Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

4 december 2007

Tele'Train klaar voor het starterscertificaat met speciale e-learning modules

December, Amsterdam

Tele'Train kiest voor leidende rol in het verzorgen en examineren van het starterscertificaat met een complete opleiding ondersteund middels hoogwaardige e-learningmodules. Zo worden medewerkers in het contactcenter snel en gedegen opgeleid om goed voorbereid aan het werk te gaan in een (facilitair) contactcenter. Onlangs zijn de trainers van Tele'Train gecertificeerd als examinator en wordt een compleet pakket aangeboden.

De e-learningopleiding Starterscertificaat biedt de theoretische voorbereiding op het officiële startersexamen van het exameninstituut SECC en voldoet aan de eindtermen. De opleiding is bedoeld voor (startende) contactcentermedewerkers en verplicht volgens de CAO voor facilitaire contactcenters.

De opleiding bestaat uit negen e-learningcursussen en een oefenexamen. Deze opleiding duurt in totaal vier uur. Naast het theoretische deel van de opleiding, verzorgt Tele'Train ook de voorbereiding op het praktijkexamen middels klassikale (maatwerk) training. Na het volgen van de e-learningcursussen, het oefenexamen en de training, vindt het examen plaats. Het examen bestaat uit een theorie- en praktijkgedeelte, waarbij het theoriegedeelte digitaal kan worden afgenomen. Tele'Train heeft opgeleide examinatoren, die de toetsing van zowel het theorie- als het praktijkgedeelte uitvoeren.

Volgens Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC, neemt het belang van professionalisering van de medewerkers toe, zeker in een overspannen arbeidsmarkt. "Callcenteragent wordt steeds meer een echt beroep, als het aan de WGCC ligt. Dat is in het belang van de agent zelf, zijn of haar werkgever en - last but not least - de consument aan de andere kant van de lijn", aldus Van Leeuwen.

Marjolein Vloedbeld, communicatietrainer bij Tele'Train geeft aan: "Medewerkers zijn erg blij met het Starterscertificaat; in vier uur leren zij alle ins en outs van het contactcenter, waardoor zij zelfverzekerd aan de telefoon zitten. Ik vind het van toegevoegde waarde, dat zij in de training ter voorbereiding op het examen op de hoogte zijn van de theorie, waardoor veel aandacht besteed kan worden aan de praktische basisvaardigheden. Doordat onze communicatietrainers zijn opgeleid tot examinatoren, kunnen wij klanten het volledige traject van het Starterscertificaat bieden: van opleiden via e-learning tot certificering bij het SECC."

Bas Filippini, directeur Business Development Tele'Train, vult aan: "Enkele jaren geleden zijn wij gestart met het aanbieden van een kwalitatief hoogwaardig en op maat voor onze branche afgestemd opleidingsprogramma voor Erkend Opleiden. Het meegaan in de branche en het ontwikkelen van een kortdurende effectieve opleiding voor het Starterscertificaat kon hier niet bij achterblijven. Als business partner van de WGCC staan wij achter verdere certificering binnen de branche en merken wij een sterk toegenomen vraag van onze klanten op dit moment voor het starterscertificaat als voortraject op de officiële vakopleidingen die wij aanbieden".

Over WGCC

De WGCC is werkgeversvereniging, belangenbehartiger en kwaliteitskeur voor de facilitaire contactcenterbedrijven in Nederland. De leden van de WGCC combineren ondernemerschap in de outsourcing van klantcontact met maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering en goed werkgeverschap. Onze activiteiten op dossiers als opleiding en scholing, arbeidsvoorwaarden en zelfregulering dienen de gehele sector ten goede te komen.

Contactinformatie:
WGCC
Overgoo 11
Postbus 262
2260 AG Leidschendam
T: 070-3206744
E: info@wgcc.nl

Over Tele'Train

Tele'Train is gespecialiseerd in het optimaliseren en meetbaar maken van klantinteractie binnen contactcenters. Tele'Train onderscheidt zich door haar integrale-, resultaatgerichte en praktische aanpak, enthousiaste ervaren mensen en haar uitgekiende portfolio.

Op het gebied van Traffic management, Operationeel- en Projectmanagement, Business intelligence en Managed insourcing, werkt Tele'Train als marktleider in Performance management oplossingen.

Tele'Train biedt Performance management oplossingen zoals Workforce Management, Quality monitoring, Consultancy en Interim management.

Tele'Train verzorgt door CEDEO erkende Trainingen, maatwerk Trainingen voor planners, Coaching, Erkend Opleiden® en E-learning. Voor management en medewerkers.

Contactinformatie:
Tele'Train B.V.
Renate Bekman
Paasheuvelweg 1
1105 BE Amsterdam
T: 020 -470 46 58
E: renate@teletrain.nl