Ingezonden persbericht
Persbericht
---
METRO HOOGSTE NAAMSBEKENDHEID EN EERSTE KEUS NEDERLANDERS
Amsterdam, 3 december 2007
Van alle gratis dagbladen geniet Metro de grootste voorkeur. Maar liefst 22,8% van de ondervraagden kiest als eerste voor Metro, gevolgd door Spits met 16,5%, De Pers met 8,8% en Dag met 2,5%. Van alle gratis dagbladen heeft Metro ook de hoogste naamsbekendheid. De ongeholpen naamsbekendheid is 84% en de geholpen naamsbekendheid van Metro is 95,2%. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Veldkamp onder 1.200 respondenten.
Bij het bepalen van de voorkeur geeft 64,7% aan dat de inhoud en onderwerpen het belangrijkst zijn, daarna volgt verkrijgbaarheid met 47,2%.
Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever van Metro Holland: "Uit dit onderzoek blijkt dat inhoud en onderwerpen de belangrijkste criteria zijn bij de keuze van de consument. Metro geniet de hoogste voorkeur, wat betekent dat de redactie van Metro als beste de juiste snaar bij het publiek weet te raken. Dit onderzoek bevestigt ook nog eens het marktleiderschap van Metro. Dit blijkt niet alleen uit dit onderzoek maar ook uit de bereikcijfers van de NOM Print Monitor. Metro is de enige krant die doordeweeks - op dinsdag, woensdag en donderdag - meer dan 2 miljoen lezers heeft. Per week bereiken we nu al meer dan 3,4 miljoen mensen. Wij zullen onze groei doorzetten en ons sterke mediamerk verder uitbouwen."
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.