Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Belgische reisorganisatie Intersoc kiest Morello als basis voor nieuwe website

Gebruiksgemak en flexibiliteit centraal bij selectie web content management-systeem

Hilversum, 03 december 2007 Intersoc, de vakantiedienst van het grootste Belgische ziekenfonds de Christelijke Mutualiteit heeft zijn nieuwe website gebaseerd op de web content management-oplossing Morello van Mediasurface. Deze selectie was nodig omdat de website van Intersoc kortgeleden verzelfstandigd is. Voorheen was de site gebaseerd op het platform van de moederorganisatie.

De website www.intersoc.be is het fundament voor de dienstverlening van Intersoc. De organisatie regelt jaarlijks voor meer dan 85.000 mensen vakanties naar vijftig verschillende bestemmingen in Europa. De site biedt klanten per seizoen toegang tot een compleet vakantieaanbod, inclusief gedetailleerde informatie. Bezoekers vinden zo snel alles wat ze willen weten over prijzen, beschikbaarheid, catering, animatie, activiteiten en andere faciliteiten. Bovendien kunnen klanten de prijs van een vakantie online berekenen en een locatie boeken.

Intersoc koos voor Morello van Mediasurface omdat deze WCM-oplossing tegemoet kwam aan een aantal belangrijke eisen. Vanwege eerdere ervaringen stonden gebruikersvriendelijkheid voor de medewerkers en flexibiliteit van de structuur centraal bij de selectie. Een ander belangrijk voordeel van Morello was de openheid. De bestaande boekingsmodule van Intersoc is eenvoudig geïntegreerd, evenals een oplossing voor e-mailmarketing. Daarnaast wil de organisatie op termijn ook een personeelmodule aan de site hangen voor de inzet en planning van de vrijwilligers. Tot slot biedt Morello naast de desktopoplossing voor intuïtief content-beheer ook een Web Client waarmee medewerkers ook vanaf andere locaties aan de site kunnen werken.

Stefaan Desmyttere, Marketing- en verkoopdirecteur bij Intersoc, zegt over de keuze voor Morello: Voorheen was het lastig en tijdrovend om zelf wijzigingen op de site door te voeren. Door de inzet van Morello van Mediasuface is dat compleet veranderd. Veranderingen in de content of structuur zijn nu eenvoudig en snel door te voeren. Hierdoor kunnen we onze site met minder mensen actueel houden en onze klanten toch maximaal ondersteunen. Dit vereiste geen uitgebreide training. Onze mensen konden na een halve dag training al direct met Morello aan de slag en waren in staat om binnen zeer korte tijd alle functionaliteit en mogelijkheden van deze web content management-oplossing optimaal te kunnen benutten.

Ger Kors, Directeur Benelux bij Mediasurface: De keuze van Intersoc voor Morello onderstreept ons streven naar een combinatie van gebruikersvriendelijke, maar zeker ook krachtige oplossing. Zeker aan het begin van een seizoen moet Intersoc snel veel klanten online kunnen ondersteunen. Met Morello beschikken de content-medewerkers over alle middelen om klanten ook in die piekperiode snel en volledig online te informeren. Op die manier kan Intersoc met minimale inspanningen het maximale rendement behalen.

Het project bij Intersoc is in handen van internetbedrijf The Reference. Samen met Mediasurface hebben de specialisten van The Reference de structuur van de nieuwe site ontwikkeld en ingericht. Momenteel is het winteraanbod online en binnenkort zal ook het zomerportfolio in de nieuwe omgeving live gaan.

Over Intersoc
Intersoc is de reisorganisatie van het grootste Belgische Ziekenfonds, de Christelijke Mutualiteit. Dit is de overkoepelende organisatie van regionale ziekenfondsen met in totaal 4,5 miljoen leden. De organisatie verzorgt jaarlijks voor meer dan 85.000 mensen vakanties naar 50 verschillende Europese bestemmingen. Intersoc heeft in Frankrijk en Zwitserland eigen hotels en vakantieparken. In andere landen maakt de organisatie gebruik van partners. De organisatie is gevestigd in Brussel en heeft in totaal 350 medewerkers. Daarnaast zijn jaarlijks zo n 4.500 vrijwilligers bij Intersoc actief. Kijk voor meer informatie op www.intersoc.be.

Over Mediasurface
Mediasurface ontwikkelt, verkoopt en implementeert WCM-software (Web Content Management) die bedrijven helpt de mogelijkheden van het web ten volle te benutten door de complexe taak van het beheren van websites terug te brengen tot eenvoudige handelingen.

Morello is het CMS bij uitstek van grotere organisaties voor het beheren van hun websites en andere online kanalen. Met Morello kan iedere gebruiker zonder technische kennis snel en efficiënt inspelen op de actualiteit, waarbij zij ook site-structuur en lay-out zelf kunnen aanpassen.

Immediacy is een intuïtieve oplossing voor het beheer van websites en intranetten voor middelgrote organisaties, zodat iedereen eenvoudig en snel websites van uitstekende kwaliteit kan maken en beheren.

Pepperio is een professioneel alles-in-één serviceconcept voor het midden- en kleinbedrijf dat exclusief wordt geleverd via het Mediasurface-netwerk van Pepperio-partners. Met Pepperio kan het MKB gemakkelijk zelf een professioneel ontworpen website opzetten en beheren tegen een vaste lage maandelijkse prijs.

Mediasurface is beursgenoteerd op de AIM markt van de London Stock Exchange (MSR) en werkt via dochterondernemingen en partners in Europa, de Verenigde Staten, Asia-Pacific en India. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Engeland. Meer informatie: www.mediasurface.nl

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:

Mediasurface
Annet Blanken
Tel 035 625 78 90
GSM 06 52 43 71 91
Annet.blanken@mediasurface.com