Ingezonden persbericht
Persbericht
ALD Automotive test black-boxtechnologie
in lease-auto's
Hoofddorp, 15 november 2007. ALD Automotive start op 1 december 2007 in samenwerking met JCDecaux een onderzoek naar brandstofverbruik, CO2-productie en rijgedrag bij leaserijders. Hiermee wil Europa's tweede leasemaatschappij milieuvriendelijk en veilig rijgedrag stimuleren.
Veertig voertuigen van JCDecaux, wereldwijd marktleider in outdoorexploitatie, krijgen zes maanden lang een black box. In tegenstelling tot standaard GPS-technologie wordt bij deze proef informatie over het rijgedrag rechtstreeks vanuit het motormanagement gelezen. Dit levert een grote hoeveelheid specifieke informatie op en voorkomt een big-brothergevoel doordat locatiegegevens niet worden gemeten. Het Britse Airmax levert de technologie.
ALD Automotive maakt het rijgedrag, de brandstofkosten en de CO2-productie inzichtelijk via maandelijkse rapportages voor de wagenparkbeheerder en leaserijders. Via incentives proberen ALD Automotive en JCDecaux positief rijgedrag te stimuleren.
Carel Bal, algemeen directeur van ALD Automotive: "Het onderzoek levert gedetailleerde informatie op over rijgedrag. Het registreren en analyseren van deze gegevens, gecombineerd met een incentive regeling, moet uiteindelijk leiden tot een kostenreductie voor onze klanten. En: zo dragen we samen bij aan een beter milieu".
- Einde persbericht -
ALD Automotive is gespecialiseerd in Operational Leasing en Fleet Management. Met 712.000 voertuigen en 3600 werknemers in 39 landen behoort ALD Automotive tot de top-drie van grootste autoleasemaatschappijen in Europa. ALD Automotive is onderdeel van de Franse bankiersgroep Société Générale.
Voor meer persinformatie:
Lonneke van der Horst, Marketing Manager
Telefoon: +31 (0)20 - 658 70 00
E-mail: lonneke.vanderhorst@aldautomotive.com
-----------------------
---- --