Ingezonden persbericht


Persbericht

ip-label en CosmoCom werken samen om QoS te garanderen voor call centers

Amsterdam, Nederland, 30 november 2007 - ip-label, het onafhankelijk Instituut dat de waargenomen kwaliteit meet van digitale services, kondigt een overeenkomst aan met CosmoCom, ontwerper van het all IP platform voor call centers. Deze samenwerking stelt CosmoCom in staat een geïntegreerde oplossing te bieden, gebaseerd op het Call Center Datametrie aanbod van ip-label. Met dit aanbod wordt de waargenomen kwaliteit van de in- en uitgaande telefoongesprekken van de call center medewerkers gemeten bij bedrijven die klant zijn van CosmoCom.

De managers van de call centers, evenals hun partnerbedrijven, kunnen beschikken over een algemeen overzicht of de geluidskwaliteit tijdens het gesprek tussen de medewerker en de cliënt correct is en of de IVR server altijd beschikbaar is. Integrators of operators die gebruik maken van het CosmoCom platform kunnen hierdoor aan hun klanten hun kwaliteitsniveau tonen.

"Hoewel de kwaliteit van het menselijke aspect van klantenrelaties nauwkeurig in de gaten wordt gehouden, geldt dit in veel mindere mate voor de technische kant", verklaart Iraj Rezaian, Regional Sales Manager Zuid-Europa, Afrika en Midden-Oosten. "Onze samenwerking met ip-label heeft als doel om aan de gebruikers van het CosmoCom platform de mogelijkheid te bieden de kwaliteit van hun telefonische relaties via een IVR server of via een medewerker te controleren."

"In een context waarin meerdere spelers actief zijn, is een onafhankelijke derde partij zoals ip-label van vitaal belang om op een objectieve manier de beschikbaarheid en prestaties van vocale services te evalueren", zegt Eric Varszegi, CEO en oprichter van ip-label. "Dankzij onze neutrale positionering tegenover call centers, hun partnerbedrijven en hun klanten, maakt ip-label het mogelijk voor de gebruikers van het CosmoCom platform om de actuele kwaliteit van hun klantenrelaties te controleren."

Over ip-label

Het neutrale en onafhankelijke Instituut ip-label meet wereldwijd de waargenomen kwaliteit van numerieke services en toepassingen: gegevens (Internet/Intranet), VoIP/ToIP, IP-TV, VOD, IVS en mobiele services. Meer dan 1500 directe en indirecte klanten doen reeds een beroep op ip-label (zoals internetoperatoren/aanbieders, toonaangevende namen uit de publieke en privé sector, bedrijven in e-commerce, hostingbedrijven, integrators en IT-servicebedrijven). Voor hen worden dagelijks bijna 70 miljoen metingen uitgevoerd in meer dan 25 landen over de hele wereld. Behalve metingen biedt ip-label aan IT- en functionele directies ook consultingexpertise aan om hen te begeleiden bij het beheren van de risico's en het beperken van de kosten die verband houden met de prestaties van professionele toepassingen en van de geleverde klantenservice.

Het bedrijf is actief in Frankrijk, de Benelux, Spanje, Duitsland en China. ip-label, opgericht in 2000, groeit constant en realiseert bijna 20% van hun omzet via export.

Kijk voor meer informatie op: www.ip-label.nl

Over CosmoCom

Kijk voor meer informatie op: www.cosmocom.com

Perscontacten:

ip-label Open2Europe

Céline Chomyszyn Gerdine Lindhout

Benelux Country Manager Perscontact Nederland

Tel: +32 2 536 87 20 Tel: +33 1 55 02 27 88

E-mail: cchomyszyn@ip-label.net E-mail : g.lindhout@open2europe.com

ip-label

Fanny Nordberg

Account Manager Nederland

Tel: +31 20562 82 26

E-mail: fnordberg@ip-label.net