Ingezonden persbericht
Huisstijl Rotterdam 2007 City of Architecture wint IMCA Award
Persbericht
30.11.2007
De huisstijl van het themajaar Rotterdam 2007 City of Architecture, ontworpen door 75B, heeft gisteren tijdens de International Museum Communication Awards (IMCA) de tweede prijs gewonnen in de categorie Corporate Design. Hiermee won Rotterdam 2007 onder andere van Tate in Londen (GB) en Palais de Tokyo in Parijs (FR). Deze internationale communicatieprijs werd dit jaar in Brussel voor het eerst uitgereikt.
De internationale jury beschreef de huisstijl van Rotterdam 2007 onder andere als uitdagend en vernieuwend.
De landelijke communicatiecampagne van Rotterdam 2007 City of Architecture is in handen van Rotterdam Marketing. Het Rotterdamse ontwerpbureau 75B is verantwoordelijk voor de huisstijl van het architectuurjaar die bestaat uit 5 iconen van typisch Rotterdamse gebouwen: Euromast, Erasmusbrug, Kubuswoning, Willemswerf en Scheepvaart- en Transport college.
Carlie Janszen, manager marketing en communicatie Rotterdam Marketing: "Met de campagne van Rotterdam 2007 hebben wij gekozen voor een herkenbare huisstijl die op veel manieren toepasbaar is verschillende doelgroepen aanspreekt. Juist dit is de kracht van het ontwerp."
IMCA wil met de nieuwe prijzen creativiteit in de museale wereld beoordelen en originele en inventieve communicatiestrategieën van culturele instellingen aanmoedigen.
www.rotterdam2007.nl
www.75b.nl
Zie ook www.imca-awards.com
---
Noot voor de redactie/