Ingezonden persbericht

Winnaars blinken uit in vernieuwing en ontvangen Blauwe Tulp

Sellaband en Hyves winnaars van Media & Entertainment Innovation Awards 2007

Amsterdam 29 november 2007 - Sellaband en Hyves zijn de winnaars van de Media & Entertainment Innovation Awards 2007. Dit is vanmiddag door een vakjury bekend gemaakt. De winnaars hebben als prijs de Blauwe Tulp, die symbool staat voor de continue zoektocht naar unieke, innovatieve concepten, ontvangen. De publieksprijs is naar 'Ik op TV' gegaan.

Vanmiddag zijn tijdens de Media & Entertainment Innovation Awards 2007 twee awards uitgereikt: voor 'het beste innovatieve concept' en 'het meest innovatieve bedrijf'. In het nieuwe kantoor van Accenture Nederland in de ITO-toren te Amsterdam ontving Sellaband de Blauwe Tulp voor 'het beste innovatieve concept'. Hyves nam de Blauwe Tulp in ontvangst voor 'het meest innovatieve bedrijf'. De publieksprijs is met een krappe meerderheid gegaan naar 'Ik op TV' (een dagelijks programma met eigen filmpjes van kijkers mogelijk gemaakt door een samenwerkingsverband tussen de Publieke Regionale Omroepen en Endemol).

Theo Huibers, juryvoorzitter Media & Entertainment Innovation Awards 2007 en partner binnen Thaesis en verbonden aan de Universiteit Twente zegt over Hyves: "Hyves voorziet sinds 2004 haar dienst continue van nieuwe toepassingen en kan zodoende vernieuwend in de markt blijven. Het is een innovatief bedrijf waar Nederland trots op kan zijn." Hyves is Nederlands grootste online vriendennetwerk met bijna 5 miljoen leden en meer dan 300 miljoen pageviews per maand.

Over Sellaband is Huibers net zo enthousiast."Niets zo mooi als online concepten die bestaande businessmodellen op zijn kop zetten. Sellaband doet dit op bijzonder interessante wijze. Van dit concept word je enthousiast, muziekliefhebber of niet." Sellaband is een uniek concept waarbij muzikanten en hun fans de handen ineenslaan om samen muziek te maken en geld te verdienen.

Prijswinnaar Yme Bosma van Hyves: "We zijn gestart vanuit de persoonlijke behoefte om iets te doen wat nog niet kon. Blijkbaar waren we niet de enigen die dat vonden gezien het grote aantal Hyves leden vandaag de dag. We zijn erg blij met de prijs. Mooi om op deze manier erkenning te krijgen", aldus de medeoprichter van het vriendennetwerk.

Music Director van Sellaband Dagmar Heijmans reageerde eveneens verrukt. "We zijn anderhalf jaar geleden begonnen en inmiddels zijn er al 11 artiesten die hun eigen CD mogen opnemen. Drie artiesten zijn al klaar met opnames. Het gaat dus erg goed en we zijn ook erg blij met de erkenning."

Accenture en Media Facts zijn vandaag met deze eerste uitreiking van de Media & Entertainment Innovation Awards een jaarlijks terugkerende traditie gestart. Het doel is om erkenning te geven aan innovaties binnen de Media & Entertainment wereld. Daarnaast wil Accenture facilitator zijn voor ontmoetingen tussen verschillende partijen binnen deze sector. Accenture wil de mogelijkheid bieden ideeën en best practices op het vlak van innovatie uit te wisselen en te ontdekken wat bedrijven in de Media & Entertainment sector voor elkaar kunnen betekenen. Barend van Doorn, partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Media & Entertainment sector in de Benelux: "We ontvingen meer dan 100 inschrijvingen. Voornamelijk online initiatieven waren goed vertegenwoordigd. Dit geeft aan dat interactiviteit steeds 'crossmedialer' wordt".

Over de Media & Entertainment Innovation Awards 2007

Accenture heeft dit jaar in samenwerking met Media Facts de Media & Entertainment Innovation Awards voor de meest innovatieve bedrijven in de Media & Entertainment sector in Nederland gelanceerd. Jaarlijks worden twee awards uitgereikt: 'het beste innovatieve concept' en 'het meest innovatieve bedrijf'. Een innovatief concept is een uniek en vernieuwend concept, gebaseerd op nieuwe technologie, of gebruik makend van een nieuw business model. Een innovatief bedrijf heeft innovatie in de organisatie verankerd. Hierdoor heeft het over de afgelopen jaren structureel innovatieve producten en diensten succesvol geïntroduceerd. Meer informatie over de Media & Entertainment Innovation Awards vindt u op www.innovation-awards.nl. In 2008 zullen de Blauwe tulpen zeker terug komen, dus schroom u niet om nu al te denken over uw inzending van volgend jaar!

Jury

De jury van de Media & Entertainment Innovation Awards 2007 wordt voorgezeten door

Theo Huibers, partner binnen Thaesis en verbonden aan de Universiteit Twente. De andere juryleden zijn:

- Willem Sijthoff - commissaris bij Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio, eigenaar van een Noorse regionale uitgeverij en uitgever van Willem Sijthoff PM en 'PM Europa'

- Michel van Bremen - oprichter en partner van First Dutch Capita en verbonden aan de Universiteit van Tilburg en TiasNimbas Business School

- Gerrit Jan Logt - oprichter van 227PublishingPartners, waaruit 227Search is ontstaan en met 227Freshventures adviseur in de informatie- en uitgeefwereld

- Wim Verbei - hoofdredacteur van Media Facts en organisator van verschillende events, zoals het Nationaal Uitgeverscongres en de Nationale Uitgeefdag

- Michel Mol - directeur innovaties & nieuwe media van de Nederlandse Publieke Omroep en verantwoordelijk voor strategie en productontwikkeling nieuwe media

- Barend van Doorn - partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Media & Entertainment sector in de Benelux

- Wouter Koetzier - partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Europese adviespraktijk voor Groei en Innovatie.

Over Accenture

Accenture is een wereldwijd bedrijf voor management consulting, technology services en outsourcing. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen hun ambities te realiseren en tastbaar resultaat te leveren. Dankzij diepgaande kennis van de markt, een wereldwijd netwerk én bewezen ervaring in consulting, technology en outsourcing, kan Accenture de juiste mensen, vaardigheden, allianties en technologieën inzetten. In 49 landen, verdeeld over 110 kantoren, werken ruim 170.000 medewerkers. Daarvan werken er ruim 2500 in Nederland. De wereldwijde omzet bedraagt 19,70 miljard dollar over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2007. Accenture is beursgenoteerd aan NYSE/CAN. Zie ook www.accenture.com en www.accenture.nl.

**