Endemol Entertainment

Aalsmeer, donderdag 29 november

Ik op TV publieksprijs meest innovatieve concept van 2007

Vandaag is ik op TV tijdens de uitreiking van de Media & Entertainment Awards als grote winnaar uit de bus gekomen. Met een ruime meerderheid werd het crossmediale concept door het publiek aangemerkt als het meest innovatief. Uit deze prijs spreekt de waardering voor het crossmediale concept dat in september door Endemol Nederland en de in PRO verenigde regionale omroepen (RTV Utrecht, RTV Noord-Holland, RTV Rijnmond, RTV Oost, TV West, L1 en Omroep Brabant en Omroep Reclame Nederland (ORN) werd gelanceerd. Sindsdien kent het crossmediale platform een groeiende populariteit en zijn meer dan honderd reporters op de been om nieuws, evenementen, en verrassende confrontaties uit de regio op hun eigen wijze vast te leggen.

Ik op TV geeft in de volle breedte lading aan het fenomeen user generated content. Het platform dat Ik op TV jongeren biedt reikt verder dan filmpjes plaatsen op internet doordat de content daarnaast een volwaardig televisieprogramma oplevert. Uniek aan het concept is de techniek die eraan ten grondslag ligt. Deze slaat een brug tussen mobiele telefonie, internet en televisie. Bovendien is het concept laagdrempelig. Iedereen die in het bezit is van een UMTS telefoon kan zelf content maken en gebeurtenissen uit zijn omgeving onder de aandacht brengen bij een breed publiek.. Rob van der Vleugel, Producent Endemol LAB: 'We beschouwen deze award als een terechte beloning voor de regionale omroepen. Zij hebben lef getoond door een unieke samenwerking aan te gaan en een programma op de buis te brengen dat volledig gebaseerd is op user generated content.'

Accenture en Mediafacts organiseren vanaf dit jaar jaarlijks de Media & Entertainment Innovation Awards 2007 waarbij 2 awards worden uitgereikt voor 'het beste innovatieve concept' en 'het meest innovatieve bedrijf'. Het doel van deze Innovation Awards is om erkenning te geven aan innovaties binnen de Media & Entertainment wereld. In het nieuwe kantoor van Accenture Nederland in de ITO-toren te Amsterdam ontving XXXXX gisteren de Blauwe Tulp voor 'het beste innovatieve concept'. XXXXX nam de Blauwe Tulp in ontvangst voor 'het meest innovatieve bedrijf'. De publieksprijs is met een ruime meerderheid naar Endemol LAB voor Ik op TV.
---
Noot