Persbericht
Dienst Belastingen Gemeente Amsterdam kiest COSA
Vianen / Amsterdam, 29 november 2007 - Na een Europees aanbestedingstraject voor een nieuw workflow management systeem heeft de Dienst Belastingen Gemeente Amsterdam (DBGA) gekozen voor COSA.
De Dienst Belastingen (DBGA) is een onderdeel van de gemeente Amsterdam. De Dienst Belastingen is verantwoordelijk voor de heffing en inning van de lokale belastingen in Amsterdam (en Landsmeer en Oostzaan). De primaire bedrijfsapplicatie van DBGA met daarin vervlochten het output management systeem en het workflow management systeem zijn aan vervanging toe. Het systeem kan onvoldoende worden aangepast aan een veranderende omgeving waarin de organisatie zich bevindt. DBGA wil de keuze voor een nieuw systeem baseren op de richtlijnen van de Workflow Management Coalition (WfMC). Het is met name van belang dat de procesbesturing onafhankelijk van specifieke applicaties kon plaatsvinden, aangezien producten van de DBGA vaak in verschillende applicaties worden aangemaakt. COSA bleek deze mogelijkheid tegen de beste prijs-kwaliteitsverhouding te kunnen bieden.
"Zowel in technisch als in bedrijfsmatig opzicht sluit COSA perfect aan op de manier waarop wij onze processen georganiseerd hebben," vertelt Marcel van Rooijen, projectmanager bij DBGA. Zijn collega Petra Groen vult aan: "Vooral de procesontwerpers zullen veel voordeel ondervinden van COSA. De eindgebruikers hebben alleen te maken met COSA ConteXt Handler, maar ook dit biedt een sterke verbetering ten opzichte van de oude situatie. Eindgebruikers kunnen straks zelf variabelen selecteren en aanpassen. Bovendien biedt COSA beter inzicht in de werkvoorraad, omdat deze nu op basis van rollen wordt gepresenteerd en niet meer alleen op basis van type werk. Door een verbetering in het procesontwerp hoeven de gebruikers minder van scherm naar scherm te klikken en minder stappen te doorlopen."
DBGA is zeer tevreden over de samenwerking met COSA en ziet deze meer als een soort partnerschap dan als een leverancier-klant relatie. Van Rooijen: "COSA denkt echt met ons mee en luistert naar onze eisen en wensen. In tegenstelling tot wat we in het verleden wel eens bij andere leveranciers hebben meegemaakt is onze consultant bij COSA altijd direct bereikbaar en worden we niet van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast profiteren we van het feit dat COSA volledig op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen de overheidsmarkt."
Sybrand Jongejans, Commercieel Directeur bij COSA: "Wat betreft inrichting van processen beschikt DBGA al over ruime ervaring. Dat maakt dit project voor ons tot een mooie uitdaging. De voordelen zijn nu niet te behalen op het gebied van efficiëntere processen, maar bijvoorbeeld op het niveau van meer flexibiliteit. We zien ernaar uit een al heel ervaren klant verder op weg te helpen. De kennis die we in dit project opdoen zullen we ook weer elders kunnen toepassen. Wat dat betreft onderschrijf ik DBGA's mening over onze samenwerking als partners volledig."
Op dit moment werken COSA en DBGA aan de generieke inrichting van het systeem, dat naar verwachting begin 2008 in gebruik zal worden genomen.
Over COSA
Als Europees softwareleverancier en marktdeskundige realiseert COSA automatiseringsprojecten, waarbij gerenommeerde producten en diensten voor business process management, document- en recordsmanagement worden ingezet. In Nederland zijn de COSA producten sinds 1994 geïmplementeerd bij toonaangevende organisaties in het bank- en verzekeringswezen, de overheid en de industrie - waaronder Nationale Nederlanden, F. van Lanschot Bankiers, Achmea Zilveren Kruis, KPN Telecom, het Ministerie van Defensie en diverse Nederlandse gemeenten. COSA heeft vestigingen in Duitsland (Pulheim), Nederland (Vianen), Groot-Brittannië (Londen) en Zuid-Afrika (Johannesburg). Meer informatie:
Contact:
COSA BV
Havenweg 24 A
4131 NM Vianen
Telefoon: 0347 - 324624
E-mail: info@cosa.nl
Website: www.cosa.nl
________________________________________________________________________________
Voor redactionele informatie: (ref: Pb0407)
Influx PR - Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn Telefoon: 055 - 366 30 34, e-mail: frieda@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com