Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 29 november 2007

Cebuco representant Cannes Lions

Met ingang van 2008 wordt Nederland door Cebuco vertegenwoordigd bij het Cannes Lions International Advertising Festival. Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dag- bladen, neemt daarmee het stokje over van De Telegraaf die deze rol sinds 2005 vervult.

De Leeuwen die in Cannes worden uitgereikt worden wereldwijd gezien als één van de hoogst haalba- re bekroningen op het gebied van reclame. Cebuco is vereerd op te mogen treden als vertegenwoor- diger van dit prestigieuze festival dat vorig jaar 9000 geregistreerde bezoekers trok uit 85 landen. Ne- derland is gevraagd juryleden af te vaardigen voor de Print-, Cyber-, Film-, Direct- en Promo-Lions.

Cees Polman (directeur Cebuco): "Cebuco heeft creatie hoog in het vaandel staan omdat het creatie- ve concept nu eenmaal het vertrekpunt is voor een geslaagde campagne. En waar kun je dat beter uitdragen dan in het Mekka van de creatieve branche: het Cannes Lions International Advertising Fes- tival, waar 's werelds grootste creatieve denkers samen komen. Wij gaan ons best doen om voor Ne- derland de beste mensen uit te zenden naar de verschillende jury's zodat Nederland optimaal verte- genwoordigd wordt. Het representantschap is een goede aanvulling op de activiteiten die wij al onder- nemen richting de creatieve branche. Denk aan sponsoring van de ADCN en Jonge Honden, het Cebuco Jaarboek en onze internationale workshop Best YET, maar natuurlijk ook Café du Print dat Cebuco al jarenlang samen met Sanoma organiseert."

Het internationale reclamefestival vindt volgend jaar plaats van 15 tot en met 21 juni in en rond het Palais des Festivals in Cannes.



Ingezonden persbericht