Gemeente Den Haag

Sleutelfiguren uit de stad krijgen rol in citymarketing Den Haag (29 november)

Adviesraad citymarketing Den Haag benoemd

Tien personen zijn door het college aangesteld om een adviesrol op zich te nemen omtrent de citymarketing van Den Haag. De raad waarmee de gemeente een publiek/private samenwerking aangaat, bestaat uit personen die werkzaam zijn bij bedrijven uit de private sector, de culturele en onderwijs sector en de overheid.

Door de adviesraad divers samen te stellen wil de gemeente al haar doelgroepen betrekken bij de citymarketing. Wethouder Huffnagel van Citymarketing is verheugd over de samenstelling van de adviesraad: De raad bevat een rijke schakering aan personen die Den Haag een warm hart toedragen. Hiermee kunnen we een stevige rol geven aan de publiek/private samenwerking bij het profileren van de stad op nationaal en internationaal niveau.

Zwaargewichten uit het bedrijfsleven zijn Anneke de Vries, directeur ING Real Estate, Jet de Ranitz, directeur Nederlands Dans Theater, Lein Labruyère, vice-voorzitter College van Bestuur Hogeschool INHOLLAND, Jan Driessen, directeur communicatie AEGON en Erwin van Lambaart, algemeen directeur Stageholding BV. De (semi-)overheid wordt vertegenwoordigd door Koos van der Steenhoven, secretaris-generaal Ministerie van OCW en Anja Overhoff, algemeen directeur Den Haag Marketing. Vanuit de publieke opinie en trends nemen Adjiedj Bakas, trendwatcher en directeur Dexter Communicatie BV, Jessica van der Burg, directeur IUTY en columnist van de AD-Haagsche Courant en Dick van Egmond, 3e-jaars student Bedrijfskundige Informatica aan de Haagse Hogeschool en verantwoordelijk voor de PR van studentenvereniging INTAC zitting. De programmamanager citymarketing van de gemeente Den Haag, Hans van Oel, zal de functie van secretaris vervullen.