Ingezonden persbericht


T-Systems sluit nieuwe internationale contracten

Vianen, 29 november 2007 - T-Systems, de zakelijke divisie van Deutsche Telekom, heeft zijn internationale klantenportfolio sterk uitgebreid door nieuwe contracten af te sluiten met een aantal grote Europese bedrijven. In de eerste drie kwartalen van 2007 realiseerde de ICT-leverancier een omzetstijging van 8,3 procent. Het derde kwartaal van 2007 betekende voor T-Systems het achtste opeenvolgende kwartaal met groeicijfers buiten de Duitse thuismarkt. Het aantal nieuwe contracten met grote bedrijven onderstreept de internationale groeitrend van T-Systems.

T-Mobile - outsourcing van IT-processen
Vanaf 1 september 2007 besteedt T-Mobile al zijn IT-processen uit aan T-Systems. T-Mobile wil zich zo volledig concentreren op zijn kerncompetenties. Eerder had T-Mobile al het volledige factureringsproces uitbesteed aan T-Systems. T-Systems is nu verantwoordelijk voor alle operationele IT-processen en het harmoniseren van de IT- en serviceomgeving. Het bedrijf zorgt hierbij voor krachtige netwerkinfrastructuren, operationele centra, hardwareparken en databases, inclusief bedrijfstoepassingen. Daarnaast zal T-Systems alle pc-werkstations en bijbehorende IT-dienstprocessen beheren.

SNCF - portal en callcenter voor gehandicapte treinreizigers In 2006 kreeg T-Systems de opdracht van de Franse nationale spoorwegmaatschappij SNCF om speciaal voor gehandicapte reizigers een klantenserviceportal te bouwen en een callcenter op te zetten. Recentelijk sloten SNCF en T-Systems een nieuw contract voor het beheren en onderhouden van het complete serviceplatform. Medewerkers van het callcenter informeren klanten over prijzen en de toegankelijkheid van stations en treinen. Reizigers kunnen de vorm van communicatie kiezen, die het best past bij hun handicap. Alle gegevens over een reis worden doorgestuurd aan servicemedewerkers op 100 stations. Dit moeten er in 2008 zo'n 350 zijn.

Prestige Hotel - outsourcing van IT-infrastructuur De Spaanse hotelketen Prestige Hotel heeft zijn IT-infrastructuur uitbesteed aan T-Systems. Het achtjarige contract stelt deze exclusieve en groeiende hotelketen in staat om zich te concentreren op zijn kernactiviteiten, terwijl de schaalbaarheid, flexibiliteit en een minimaal serviceniveau gegarandeerd zijn. T-Systems host en beheert de servers in een datacenter. Daarnaast is het bedrijf verantwoordelijk voor alle computers binnen de hotelketen, een servicedesk voor eindgebruikers en 24x7 onderhoud en reparatie.

De Agostini Editore - beheer ICT-infrastructuur
T-Systems in Italië neemt het beheer over van de totale ICT-infrastructuur van De Agostini Editore, een van de grootse Italiaanse uitgeverijen. De overeenkomst met deze grote Italiaanse mediagroep loopt vijf jaar en omvat het beheer van de telecommunicatietechnologie, desktopservice, helpdesk en operationele diensten. De Agostini Editore bespaart kosten op basis van efficiëntere infrastructuur en diensten. T-Systems ondersteunt De Agostini Editore in facility-management, beheer van het datacenter, desktops en printservices. Andere diensten zijn een verbinding met het datacenter van T-Systems, de bediening van het MPLS-netwerk en telefoniediensten.

BZ Bank - IT-bankieroplossing en bankdiensten over het netwerk De BZ Bank in Zwitserland heeft een contract gesloten met T-Systems voor de implementatie en het beheer van zijn complete IT-bankieroplossing. T-Systems en Avaloq, een gerenommeerde leverancier van standaardbankoplossingen, leveren de service op basis van het ASP-model. BZ Bank profiteert van een oplossing die de expertise van T-Systems op het gebied van ICT en outsourcing combineert. T-Systems zal het beheer en onderhoud van de IT-infrastructuur, van de Avaloq-applicatie en van alle randsystemen van de bank overnemen. Daarnaast is het bedrijf verantwoordelijk voor de benodigde licenties, releasebeheer, servicedesk en de ondersteunings- en onderhoudscontracten met Avaloq en alle andere hardware- en softwareleveranciers. T-Systems Zwitserland levert al ICT-diensten aan verschillende banken via het 'Banking Competence Center' in Chur.

ÖMV AG - nieuwe bedrijfsportal
De internetportal van ÖMV AG (Österreichische Mineralölverwaltung), een van de grote Europese olie- en gasmaatschappijen, heeft een nieuw design. T-Systems Oostenrijk coördineerde de ontwikkeling van deze nieuwe 'look & feel' en was verantwoordelijk voor de uitrol. De gehele ÖMV-groep heeft nu een portal met een uniform karakter, inclusief de landen- en cultuurspecifieke onderdelen. Daarnaast heeft elke businessunit een aparte website die aansluit bij het uniforme ontwerp. T-Systems rolt ook het intranet van ÖMV AG uit, dat dient als werkplatform en informatiebron voor de gehele organisatie. Sinds 2003 beheert T-Systems het netwerk van ÖMV, dat 29 vestigingen wereldwijd verbindt. Ook verbindt T-Systems sinds 2006 alle gasstations van het bedrijf met elkaar.

###

Over T-Systems
T-Systems biedt hoogwaardige services waarbij het bedrijf informatie- en communicatietechnologie (ICT) combineert. De brede expertise van het bedrijf op beide terreinen maakt de zakelijke divisie van Deutsche Telekom tot een voorkeurspartner van multinationals, kleine en middelgrote bedrijven en overheden. Meer dan 160.000 klanten in alle marktsegmenten wereldwijd profiteren van de expertise van T-Systems in het bieden van geïntegreerde ICT-oplossingen vanuit een centraal punt. T-Systems is het enige bedrijf dat een eigen compleet ICT-portfolio levert en informatie- en communicatietechnologie combineert tot nieuwe oplossingen. In 2006 was het bedrijf in meer dan 20 landen actief, telde het 56.000 medewerkers en bedroeg de omzet 12,6 miljard euro.

Contact:
T-Systems Nederland b.v.
Marketing & Communications
Mariëlle van der Werf
Telefoon: 0347 327 387
E-mail: marielle.van.der.werf@t-systems.nl