Opel Insignia: een nieuwe naam voor een nieuw tijdperk
(11/29/2007)
Opels volgende middenklasser belooft een enorme stap voorwaarts te
zetten. Het nieuwe gamma, dat in juli 2008 zijn première beleeft op
de London Motor Show, vestigt nieuwe normen op het gebied van
technologie en design, niet alleen voor Opel maar voor het hele
segment. Als aanloop naar die lancering kondigde Opel vandaag de
nieuwe naam van het model aan: Opel Insignia.
Het nieuwe Insignia-gamma zal worden gebouwd in de thuisfabriek van
het merk in Rüsselsheim, een van de meest geavanceerde autofabrieken
ter wereld.
âDynamische prestaties behoren tot de kernwaarden van het merk. In de
nieuwe Opel Insignia komt dit centrale thema tot uiting in de
geavanceerde aandrijftechnologie, de actieve veiligheid en de
interface tussen bestuurder en auto. Op het gebied van comfort en
milieubewustzijn is de Insignia ongeëvenaard, zelfs ten opzichte van
aanzienlijk duurdere concurrenten,â aldus Alain Visser, Chief
Marketing Officer van General Motors Europe. Met de Insignia blijft
Opel trouw aan zijn strategie: geavanceerde technologie betaalbaar
maken voor meer klanten.
Over het design van het nieuwe model zegt Visser: âWie onze
baanbrekende GTC concept car (foto) van dichtbij bekijkt, krijgt een
goed idee van hoe sensationeel de nieuwe designtaal van Opel zal
zijn.â
Het erfgoed van Opels middenklassers gaat terug tot in 1970 met de
lancering van de Ascona. Over drie generaties heen werden er in het
totaal 4,4 miljoen Asconaâs verkocht. In 1988 werd hij opgevolgd door
de Vectra. Ook van de Vectra werden drie generaties gebouwd, samen
goed voor bijna 5,5 miljoen verkochte exemplaren tot nu toe.
AutoRai