AutoRai

Opel Insignia: een nieuwe naam voor een nieuw tijdperk

(11/29/2007)
Opels volgende middenklasser belooft een enorme stap voorwaarts te zetten. Het nieuwe gamma, dat in juli 2008 zijn première beleeft op de London Motor Show, vestigt nieuwe normen op het gebied van technologie en design, niet alleen voor Opel maar voor het hele segment. Als aanloop naar die lancering kondigde Opel vandaag de nieuwe naam van het model aan: Opel Insignia.

Het nieuwe Insignia-gamma zal worden gebouwd in de thuisfabriek van het merk in Rüsselsheim, een van de meest geavanceerde autofabrieken ter wereld.

âDynamische prestaties behoren tot de kernwaarden van het merk. In de nieuwe Opel Insignia komt dit centrale thema tot uiting in de geavanceerde aandrijftechnologie, de actieve veiligheid en de interface tussen bestuurder en auto. Op het gebied van comfort en milieubewustzijn is de Insignia ongeëvenaard, zelfs ten opzichte van aanzienlijk duurdere concurrenten,â aldus Alain Visser, Chief Marketing Officer van General Motors Europe. Met de Insignia blijft Opel trouw aan zijn strategie: geavanceerde technologie betaalbaar maken voor meer klanten.

Over het design van het nieuwe model zegt Visser: âWie onze baanbrekende GTC concept car (foto) van dichtbij bekijkt, krijgt een goed idee van hoe sensationeel de nieuwe designtaal van Opel zal zijn.â

Het erfgoed van Opels middenklassers gaat terug tot in 1970 met de lancering van de Ascona. Over drie generaties heen werden er in het totaal 4,4 miljoen Asconaâs verkocht. In 1988 werd hij opgevolgd door de Vectra. Ook van de Vectra werden drie generaties gebouwd, samen goed voor bijna 5,5 miljoen verkochte exemplaren tot nu toe.