Ingezonden persbericht
Kennisuitwisseling staat centraal op Jaarcongres Publieksevenementen
Persbericht NRIT Media, 19 november 2007
Donderdag 29 november aanstaande vindt op de NHTV in Breda het Jaarcongres Publieksevenementen plaats. De organisatie ligt in handen van NRIT Media in samenwerking met ReSpons
Evenementen Monitor, GfK Panel Services Benelux en de NHTV internationale hogeschool Breda.
"Doel van deze dag is de in de loop der jaren opgedane kennis en ervaring op het gebied van het organiseren, managen en exploiteren van publieksevenementen uit te wisselen",
vertelt Jac Zom van NRIT Advies. "Niet alleen interessante voorbeeldconcepten uit de praktijk, maar ook tips en valkuilen komen aan bod."
De Nederlandse evenementenbezoeker
Het congres wordt ingeluid met de belangrijkste kerngetallen uit de sector en een schets van de Nederlandse evenementenbezoeker. Welke evenementen worden het meest bezocht en
wie zijn de directe concurrenten van deze evenementen?
Imagineering in de praktijk
Moniek Hover van de Academy for Leisure gaat vervolgens in op het begrip imagineering en hoe dit kan worden ingezet bij de conceptontwikkeling van evenementen. Ronald
Ligtenberg, Stichting Skyway, vertelt aansluitend hoe hij als organisator omgaat met imagineering en hoe dit begrip in de bedrijfsprocessen terugkomt. "Al ons werk ademt uit
dat alles mogelijk is!", aldus Ligtenberg.
Ervaringen van deskundigen
Deel twee van het middagprogramma staat in het teken van kennisuitwisseling door ervaringsdeskundigen. Gemeenteambtenaren die zich bezighouden met evenementen(beleid) én organisatoren vertellen waar zij tegenaan lopen en hoe zij de problemen het hoofd hebben geboden. Aan het woord komt bijvoorbeeld Saskia van de Ree, van Yo Opera, die met haar evenementen bruggen probeert te slaan tussen klassieke opera en een jong, breed publiek. Zij doet dit met behulp van 'out of the box denken.' Ook andere interessante voorbeelden komen aan bod. Het complete overzicht is te bekijken op de speciale congreswebsite
www.toerismecongres.nl.
Bedrijfsleven zet studenten in
De facilitaire organisatie van het Jaarcongres Publieksevenementen ligt in handen van studenten van de NHTV. Zo wordt de catering, aankleding van de locatie en de facilitaire
begeleiding op de dag zelf aangestuurd door twee tweedejaarsstudenten. "Door het inzetten van studenten, geven wij ze een mogelijkheid meer te leren over de organisatie van een
congres", vertelt Ton Vermeulen van NRIT Media. "Bovendien brengen wij het bedrijfsleven in contact met de studenten. Zo zullen in de zaal ook geïnteresseerde studenten
aanwezig zijn, die bijvoorbeeld onderzoek doen naar de evenementensector."
Deelname aan het Jaarcongres Publieksevenementen kost 225 euro. Inschrijvers kunnen een collega meenemen voor 25% korting.
Kijk voor meer informatie op
http://www.toerismecongres.nl/34/2007%3A+Jaarcongres+Publieksevenementen.htm