SEMupdate.nl 28 november 2007 in de Caballerofabriek te Den Haag
SEM Update: The Long Tail van kop tot staart
DEN HAAG, 20071120 -- Thema van de derde SEM Update is The Long Tail. Met dit thema bieden Wazooky, Google.nl en Vinden.net deelnemers de mogelijkheid de diepte in te duiken. Dieper in de wereld van SEO en SEA, dieper in de analyse van zoekresultaten, dieper in de techniek en mogelijkheden van de long tail. In essentie komt de theorie van de long tail er op neer dat producten die maar weinig afnemers hebben of waar weinig vraag naar is, gezamenlijk een groter deel van de markt innemen dan de grote 'hits'.
Internet is ideaal voor long tail gerelateerde producten, er is immers geen beperking op het aantal 'schappen' of 'kasten'.
Binnen zoekmachinemarketing wordt de long tail langzaam maar zeker een begrip. De key phrases die zeer populair zijn, worden dusdanig sterk beconcurreerd, dat het voor adverteerders, content managers en webmasters interessanter is zich op de long tail keywords te richten. De vraag blijft echter: hoe kun je dat het beste doen? De SEM Update geeft de eerste antwoorden en biedt de kansen andere vragen aan de orde te stellen.
Programma
12.30 - 13.30 Registratie & ontvangst met lunch
13.30 - 14.30 The Long Tail: hoe werkt het en hoe zetten we het in?
Ruben Kruit, Managing Director, Vinden.net
Ruben Kruit zal u op bijzondere wijze laten ervaren hoe u kennis van de markt kunt koppelen aan de kracht van de long tail. Hij zal via de ontstaansgeschiedenis van de long tail de economische modellen die eraan ten grondslag liggen, verhelderen. Hieruit zal duidelijk worden dat de long tail verregaande consequenties heeft voor bedrijfsvoering in de retail en daaruitvolgend strategische inzet van marketing.
14.30 - 14.45 Korte pauze
14.45 - 15.45 Wat vindt Google eigenlijk?
Carla Yarzagaray, Industry Head Agencies, Google Nederland
Google is bij uitstek de zoekmachine die long tail marketing mogelijk maakt. Kennis is niet genoeg, distributie van de zoektermen is essentieel. Carla Yarzagaray biedt u inzicht in de mogelijkheden van Google voor uw long tail strategie en geeft interessante, praktische handvatten voor succesvolle inzet van dit kanaal.
15.45 - 16.00 Korte pauze
16.00 - 17.00 1 bezoeker = 1 markt
Bas Hof, Managing Director, Wazooky
Long tail wordt een steeds belangrijker middel in SEA. Bas Hof laat aan de hand van een aantal cases de moeilijkheden maar vooral de mogelijkheden van de long tail in SEA zien. Zo zal duidelijk worden dat voor long tail resultaten een aanzienlijk andere inzet van bijv. Adwords campagnes noodzakelijk is.
17.00 - 18.00 Borrel & hapjes
18.00 Einde
Deelname 79,- euro (wees er snel bij, slechts 60 plaatsen beschikbaar). Kaarten kunt u reserveren via www.semupdate.nl/aanmelden.php
Wat zijn SEM Updates?
SEM Updates zijn professionele workshops die u in staat stellen op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine marketing. SEM Updates zullen meerdere malen per jaar plaatsvinden en leveren u een voorsprong in kennis op zoekmachine marketing gebied.
Het gebruik van zoekmachine marketing is van belang voor elke organisatie die haar diensten en/of producten on- en offline aanbiedt. De workshop is met name bedoeld voor de personen die zich binnen de organisatie bezighouden met de sales en marketing. Daarnaast zullen enige strategische en technische aspecten de revue passeren.
www.edgarneo.INFO