Internetverzekeraar Ditzo introduceert nieuwe norm voor verzekeren
27/11/2007 08:55
HVR Group
Zeist, 27 november 2007 - Nooit meer naar een ver afgelegen garage afreizen om je auto op te halen en de verzekering stopzetten wanneer je maar wilt, zonder opzegtermijn. Ditzo is de eerste verzekeraar in Nederland die samen met consumenten verzekeringen ontwikkelt en op maat aanbiedt. Deze unieke samenwerking heeft geleid tot een aantal vernieuwende producten. Zo is de dekking dagelijks te wijzigen, in geval van schade kun je meteen door met de afgeleverde leenauto en na een schade is stijging van de premie uitgesloten.
Jarenlange onvrede van consumenten over financiële dienstverleners heeft Ditzo aangezet tot een totaal nieuwe aanpak. Daarbij is er in eerste instantie goed geluisterd naar de ontevredenheid. Waar mensen zich het meest aan storen is dat ze voor een lange tijd aan een verzekering vastzitten, niet precies weten waar ze voor verzekerd zijn en verzekeraars moeilijk doen als er schade moet worden vergoed. Ditzo wil breken met de mentaliteit van verschuilen achter regels en procedures. Om zich te introduceren bij het grote publiek gaat vandaag een landelijke reclamecampagne van start.
Flexibiliteit en een dekking die aansluit op de persoonlijke situatie zijn de sleutelwoorden. "De situatie van mensen wijzigt voortdurend, terwijl verzekeringen doorgaans voor een langere tijd vaststaan. De dekking voor de autoverzekering is bij ons dagelijks aan te passen, zo kan deze bijvoorbeeld voor een vakantietrip tijdelijk uitgebreid worden. Mensen stellen deze persoonlijke benadering heel erg op prijs." aldus directeur Ronald van Lier. Eén van de unieke onderdelen van de autoverzekering is de 'Sorry Service'. Deze levert de persoon die schade is berokkend niet alleen een bloemetje met excuses, maar neemt ook diens beslommeringen uit handen.
Het assortiment van Ditzo bestaat momenteel uit autoverzekeringen en zal binnen zeer korte termijn uitgebreid worden met schadeverzekeringen voor woonhuis, inboedel en aansprakelijkheid. Net als bij de autoverzekering zijn ook bij de ontwikkeling van deze producten consumenten actief betrokken.