Ingezonden persbericht
Persbericht
Top 3 Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2007 bekend
Huizen, 8 november 2007 - Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft o.a. in samenwerking met de Vrije Universiteit van Amsterdam vandaag de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. In willekeurige volgorde zijn de volgende boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2007:
- 'Guerrilla marketing' van Cor Hospes
- 'De groeimotor' van Roland en Rogier van Kralingen
- 'The Trade Marketing Dimesion' van Ron Cijs en Herwin van den Berg
De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 vindt plaats in de avond van 27 november 2007 op de Vrije Universiteit van Amsterdam.
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 2006 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.
De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 wordt voorgezeten door:
- Drs. Hans Molenaar, Voorzitter Platform Innovatie in Marketing
De juryleden zijn:
- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universtiteit Amsterdam).
- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar marketing TU Delft)
- Drs Tim de Boer (directeur Pleon)
- Drs. Wil Wurtz (voorzitter CRM Association)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (Manager Marketing Intelligence Nationale Nederlanden)
- Kai Doornink (hoofdredacteur vakblad ITcommercie)
- Luuk Ros (hoofdredacteur vakblad Marketing Tribune)
De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2007 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.
Over PIM - Platform Innovatie in Marketing
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het gebied van marketing en sales. Het heeft als doel innovatie binnen het commerciële vakgebied en het verspreiden van kennis die leidt tot het vergroten van de marketing- en verkoopeffectiviteit.