Persbericht

27 november 2007

hybris presenteert Product Communication Platform 3.0

~ Platform zorgt voor consistente informatie via alle on- en offline kanalen ~

hybris, specialist in Product Information Management (PIM) en e-commerce, presenteert het vernieuwde Product Communication Platform, versie 3.0. Dit platform bestaat uit de hybris-oplossingen PIM Suite, Commerce Suite en Print Suite. De nieuwste versies van deze producten bieden functies voor nog beter beheer van de productcatalogus in een internationale omgeving. Het platform zorgt ondermeer voor vereenvoudigd data-onderhoud, grotere beschikbaarheid van masterdata en gecoördineerde integratie van alle distributiekanalen.

Met deze verbeteringen kunnen bedrijven overal en altijd consistente productinformatie gebruiken. De technologische verbeteringen houden onder andere in:
* vereenvoudigde integratie in bestaande systemen door een gestroomlijnde ontwikkeling op basis van Java 6-eigenschappen
* versnelde implementatie met templates volgens industriestandaarden zoals Java Server Faces (JSF)
* een lichtgewicht-architectuur
De eerste projecten die werken met de laatste versies zijn inmiddels afgerond. Nieuwe projecten staan op de planning voor bedrijven als Dangaard, Virgin Megastores (nu Zavvi), Kendrion, Berner en SIKA.

PIM versterkt e-commerce
Het nieuwe platform voor productcommunicatie is speciaal ontworpen om de aansluiting te behouden met de laatste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en multichannel retailing. Nu kunnen constant groeiende catalogi eenvoudiger worden beheerd. Dit verzekert dat klanten altijd up-to-date productinformatie krijgen, waar ze ook winkelen: via de postordercatalogus, online of in de winkel. Een grote variatie aan zoek- en navigatiemogelijkheden, vergelijkingen van complexe of technische producten, up-selling, cross-selling en hoogwaardige consistente productinformatie verspreid over verschillende websites - al deze zaken zijn geen probleem met hybris gecentraliseerde, medium-onafhankelijke PIM-platform. Daarnaast kan master-content wereldwijd worden gebruikt voor internationale websites die veranderlijke content en marktsituaties bevatten. Dit bespaart aanzienlijk in de kosten en het vergroot de flexibiliteit.

E-commerce verbeteringen
Het platform biedt betere mogelijkheden voor e-commerce:
* Online winkels kunnen worden opgewaardeerd naar de huidige standaarden en opnieuw worden gelanceerd door middel van StoreFoundation-templates. Deze templates bevatten vele standaardfuncties voor snelle projectimplementatie.
* Functies zoals guided selling en rijke gebruikersinterfaces met AJAX garanderen een grote gebruiksvriendelijkheid.
* Een geïntegreerd content management systeem (CMS) vereenvoudigt het beheren van tekstuele content.
* Een intuïtieve website live-editmodus verzekert eenvoudig werken.

Daarnaast kunnen hosts van online winkels met een promotiemodule specifieke producten benadrukken en acties bij de relevante doelgroepen onder de aandacht brengen. Beheerders kunnen zo direct aanbiedingen activeren, zoals gratis expresbezorging bij een minimum-bestelling, gratis Y bij X -deals en bulkkortingen.

Een geïntegreerd e-mailmarketingsysteem verbetert het klantbehoud. De regelmatige persoonlijke e-mails en reclamebulletins zijn een goedkope manier om bestaande en toekomstige klanten aan te spreken. Persoonlijke e-mails bevatten aantrekkelijke productaanbevelingen en coupons via directe deeplinks naar de productsite.

Verbeteringen in PIM
Operators van online winkels profiteren van het vereenvoudigde beheer van databases en de hoge datakwaliteit die mogelijk worden met hybris Product Communication Platform 3.0. Deze verbetering aan Product Information Management (PIM) bevat de volgende sales-ondersteunende functies:
* Eenvoudig dataonderhoud, ook voor grote hoeveelheden
* Ondersteuning voor een variatie aan classificatie-standaarden
* Workflow management voor een beter datawijzigings- en goedkeuringsproces
* Gebruiksvriendelijke interfaces met het rich client-browser gevoel door context menu s, AJAX en drag & drop
* Rolspecifieke aanpassing van de gebruikersinterface om specifieke workflows te faciliteren
* Tools voor het verbeteren van datakwaliteit, die het aantal handmatige correcties en mogelijke procesfouten verminderen
* Een import- en exporttool voor kosteneffectieve integratie van PIM in bestaande systemen door verbeterde interface-aanpassing en -onderhoud

Een ander nieuw onderdeel is de tool voor Media Asset Management (MAM). Deze is bedoeld voor het beheren, naamgeven en sorteren van beeldbestanden. Het invoegen van masterdata als onderdeel van productdata-communicatie creëert één enkele bron voor het oproepen van beeldmateriaal in ieder formaat. Dat maakt een einde aan het chaotische jongleren met verschillende beeldformaten voor ieder kanaal of doel. Grotere controle, duidelijke processen en een consistente databasis zijn de positieve gevolgen van de MAM-tool.

Het nieuwe eventing system voorziet in automatische herinneringen om onder andere het verkooppersoneel te informeren bij bepaalde gebeurtenissen. Veranderingen in prijzen of bezorgtijden kunnen bijvoorbeeld direct worden doorgegeven, zodat snellere reactie mogelijk wordt.

Technologische verbeteringen
De nieuwe lichtgewicht architectuur van het Product Communication Platform 3.0 maakt ontwikkeling eenvoudiger en sneller wat resulteert in betere prestaties en testmogelijkheden. Het platform ondersteunt de populaire en goed presterende Apache Tomcat 6 freeware application server naast JBoss, Oracle en Websphere. Het nieuwe Apache CXF webservices-raamwerk kan naadloos integreren met talloze systemen, inclusief service oriented architecturen (SOA s). De LDAP-interface zorgt voor foutloze integratie van verscheidene applicaties met een single user-aanmeldmogelijkheid. Dit voorkomt herhaaldelijk moeten inloggen bij het schakelen tussen applicaties.

Voor meer informatie over hybris of het Product Communication Platform 3.0, ga naar www.hybris.com

VOOR DE REDACTIE

Over hybris
hybris biedt standaard software oplossingen voor mediumonafhankelijk management van productinformatie en de distributie voor zowel online- en printkanalen.

Fabrikanten, leveranciers, exploitanten en inkooporganisaties beheren hun productinformatie in alle talen op één platform, en creëren daarmee één enkele, eenduidige bron van informatie. Organisaties hebben de mogelijkheid om online- en printkanalen van informatie te voorzien vanuit deze centrale hub . Geïntegreerde oplossingen voor catalogusmanagement, e-commerce, e-procurement en database publishing leveren persoonlijke en kanaal-specifieke gegevens die kunnen worden gerecycled door alle elektronische diensten- en verkoopkanalen. Zo kunnen printcatalogi uitgebracht worden zonder dat mediafragmentatie optreedt.

De geïntegreerde hybris-aanpak om productinformatie te beheren en recyclen leidt tot lagere proceskosten, die de weg vrijmaken voor de toevoeging van nieuwe markten tegen lage kosten. De ROI is met hybris erg snel. Sinds hybris koos voor het gebruik van op standaarden gebaseerde en toekomstbestendige technologieën in hun standaardoplossingen, zijn investeringen ook veilig op de lange termijn.

Hybris is opgericht in 1997 en gevestigd in München. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken en Zwitserland met wereldwijd meer dan duizend klanten.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met René van de Nieuwenhof: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: renev@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide: Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan@hybris.com http://www.hybris.com

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com