Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

27 november 2007

KPN Contact en Tele'Train samen in nieuwe Planner's Academy leidend tot Certified Planning Professional© en Certified Traffic Professional©

Den Haag, 27 november

Begin november heeft de eerste groep Serviceplanners van KPN Contact met succes de opleiding "Workforce Management" afgerond en is gecertificeerd binnen de KPN Planner's Academy. De opleiding maakt onderdeel uit van het brede opleidingsplan van KPN Contact.

Begin 2007 koos KPN Contact voor dit uitgekiende opleidingsprogramma van Tele'Train waarbij de Serviceplanners zich verder kunnen ontwikkelen in het vak planner, leidend tot een officiële certificatie. Belangrijke uitgangspunten voor de inhoud van dit ambitieuze opleidingsprogramma van KPN Contact waren onder andere het ontwikkelen van vakinhoudelijke kennis, het creëren van een beter bewustzijn van de rol van een planner en het stimuleren van een pro-actief gedrag richting de rest van de organisatie. In samenwerking met Tele'Train is een 8-daags opleidingsprogramma ontwikkeld gericht op basis callcentermanagement, het gebruik van systemen, de systematieken van planning en forecasting, COPC en trafficmanagement.

Volgens Hans Klanderman, Manager Planning KPN Contact; "Het is niet alleen een succesvolle training met een duidelijke aansluiting op ons COPC programma maar ook een predikaat op het werk van de planner. Wij werken al jaren samen met Tele'Train als partner in workforce management software van Witness. Door de grote ervaring van Tele'Train als marktleider in workforce management oplossingen hebben wij er voor gekozen om deze opleiding samen met hen te ontwikkelen en uit te voeren!"

Sep Visser, Manager Operations KPN Contact, voegt hier aan toe; "Het opleidingsprogramma heeft een duidelijke bijdrage geleverd aan de structurele dienstverlening van KPN Contact en is zichtbaar in de servicelevels die worden behaald".

Door het succes van het opleidingsprogramma heeft KPN Contact besloten alle Serviceplanners binnen haar organisatie deze professionele opleiding te laten doorlopen om gecertificeerd te worden. Een zeer positieve uitkomst voor wat betreft de planners die het programma zelf omschrijven als "Een praktisch, uitdagend programma waardoor wij verder geënthousiasmeerd worden om ons vak optimaal uit te voeren. Een praktijkgericht programma waar je iets aan hebt!"

Jeroen Voswinkel, Directeur Tele'Train Professional Services, feliciteerde KPN Contact van harte en zei: "Het programma is succesvol vanwege de focus op het vakgebied Workforce Management en de praktische opzet. Het programma is voor meerdere callcenterorganisaties een aanwinst en levert een duidelijk aantoonbaar rendement"

Over KPN Contact

KPN Contact is met haar ruim 4600 medewerkers het interne contact center voor heel veel diensten van KPN. In de diverse vestigingen, verspreid over het hele land, wordt het telefoon en e-mail verkeer afgehandeld door enthousiaste en professionele agents. Zij verkopen, adviseren en verlenen service aan de klanten van KPN. Denk hierbij aan: het beantwoorden van vragen over de factuur, het verlenen van oplossingen bij problemen met internet, het aanpassen van modeminstellingen, het verhelpen van storingen op de telefoonlijn, het verkopen van de producten en diensten van KPN. Het hoofdkantoor van KPN Contact is gehuisvest in Den Haag. KPN Contact heeft haar eigen CAO en daarmee haar eigen arbeidsvoorwaarden. Wij zijn er trots op de afhandeling van de klantcontacten voor KPN te mogen uitvoeren.

Over Tele'Train

Tele'Train is gespecialiseerd in het optimaliseren en meetbaar maken van klantinteractie binnen contactcenters. Tele'Train onderscheidt zich door haar integrale-, resultaatgerichte en praktische aanpak, enthousiaste ervaren mensen en haar uitgekiende portfolio.

Op het gebied van Traffic management, Operationeel- en Projectmanagement, Business intelligence en Managed insourcing, werkt Tele'Train als marktleider in Performance management oplossingen.

Tele'Train biedt Performance management oplossingen zoals Workforce Management, Quality monitoring, Consultancy en Interim management.

Tele'Train verzorgt door CEDEO erkende Trainingen, maatwerk Trainingen voor planners, Coaching, Erkend Opleiden® en E-learning. Voor management en medewerkers.