Vreemdelingenloket weg bij gemeente Den Helder per 26 november 2007
Aanleiding
Het Kabinet heeft het afgelopen jaar besloten dat de frontofficetaken
die nu in het kader van de Vreemdelingenwet nog door de gemeenten
worden uitgevoerd weer terug gaan naar de Immigratie en
Naturalisatiedienst (IND).
Deze overheveling van vreemdelingentaken van gemeenten naar de IND
betekent dat uiterlijk op 1 januari 2008 vreemdelingen in het hele
land in plaats van bij 286 loketten van diverse gemeenten nog maar bij
9 loketten van de IND in het land terecht kunnen voor
vreemdelingenzaken.
Gevolgen voor regioloket Vreemdelingen Den Helder
Bij de gemeente Den Helder was een vreemdelingenloket gevestigd waar
alle vreemdelingentaken voor vreemdelingen uit andere gemeenten
behorende tot de regio
Kop van Noord-Holland-Noord werden uitgevoerd. Het gaat hier om de
volgende gemeenten:
Anna Paulowna, Harenkarspel, Niedorp, Schagen, Texel, Wieringen, Zijpe
en Den Helder zelf.
Dit vreemdelingenloket bij de gemeente Den Helder zal met ingang van
26 november 2007 gesloten worden.
Vreemdelingen die in één van de bovenstaande gemeenten verblijven of
staan ingeschreven kunnen vanaf 26 november 2007 voortaan terecht bij
het IND-loket in Hoofddorp.
Het IND-loket bevindt zich aan het Mercuriusplein 1, 2132 HA,
Hoofddorp.
Wanneer moet u als vreemdeling naar de vestiging in Hoofddorp:
U moet naar het IND-loket in Hoofddorp als u:
- een verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd wilt
aanvragen;
- uw verblijfsdocument wilt ophalen
- een verblijfssticker wilt afhalen
- informatie wilt over regulier verblijf in Nederland
- als u verblijft in een van de bovenstaande gemeenten
Let op: u kunt vanaf 26 november 2007 dus voor bovenstaande zaken niet
langer meer terecht bij het Vreemdelingenloket van de gemeente Den
Helder.
Afspraak maken
Voor het aanvragen van een verblijfsvergunning regulier voor bepaalde
tijd en voor het aanvragen van een verblijfssticker moet u een
afspraak maken om naar het IND-loket in Hoofddorp te gaan.
Bel hiervoor 0900-1234561 ( EUR 0,10 per minuut). U hoort dan meteen
welke gegevens u mee moet nemen naar de afspraak.
Informatie inwinnen
Wilt u alleen informatie over een verblijfsvergunning regulier, bel
dan 0900-1234561
( EUR 0,10 per minuut) of ga naar de informatiebalie van het
IND-loket. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken. De
informatiebalies van de IND zijn geopend op werkdagen van 9.00 uur tot
16.30 uur. U kunt bij een informatiebalie geen aanvraag indienen.
Inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
GBA van een van de regiogemeenten
Voor inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie
persoonsgegevens GBA dient u zich nog wel te melden bij de afdeling
Burgerzaken of Publiekszaken van uw verblijfsgemeente.
Het is raadzaam om van tevoren eerst even contact op te nemen met uw
gemeente om te horen welke papieren u dient mee te nemen.
Inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
GBA van Schagen
Vreemdelingen die ingeschreven willen worden in de gemeentelijke
basisadministratie persoonsgegevens (GBA) van de gemeente Schagen
kunnen zich tijdens de reguliere openingstijden melden aan de balie
van de werkeenheid Burgerzaken of een afspraak maken via
telefoonnummer 0224-210411/ 210413.
Verdere informatie
Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van de IND
www.ind.nl
Gemeente Schagen