Gemeente Schagen

Vreemdelingenloket weg bij gemeente Den Helder per 26 november 2007

Aanleiding

Het Kabinet heeft het afgelopen jaar besloten dat de frontofficetaken die nu in het kader van de Vreemdelingenwet nog door de gemeenten worden uitgevoerd weer terug gaan naar de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND).

Deze overheveling van vreemdelingentaken van gemeenten naar de IND betekent dat uiterlijk op 1 januari 2008 vreemdelingen in het hele land in plaats van bij 286 loketten van diverse gemeenten nog maar bij 9 loketten van de IND in het land terecht kunnen voor vreemdelingenzaken.

Gevolgen voor regioloket Vreemdelingen Den Helder

Bij de gemeente Den Helder was een vreemdelingenloket gevestigd waar alle vreemdelingentaken voor vreemdelingen uit andere gemeenten behorende tot de regio

Kop van Noord-Holland-Noord werden uitgevoerd. Het gaat hier om de volgende gemeenten:

Anna Paulowna, Harenkarspel, Niedorp, Schagen, Texel, Wieringen, Zijpe en Den Helder zelf.

Dit vreemdelingenloket bij de gemeente Den Helder zal met ingang van 26 november 2007 gesloten worden.

Vreemdelingen die in één van de bovenstaande gemeenten verblijven of staan ingeschreven kunnen vanaf 26 november 2007 voortaan terecht bij het IND-loket in Hoofddorp.

Het IND-loket bevindt zich aan het Mercuriusplein 1, 2132 HA, Hoofddorp.

Wanneer moet u als vreemdeling naar de vestiging in Hoofddorp:

U moet naar het IND-loket in Hoofddorp als u:


- een verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd wilt aanvragen;


- uw verblijfsdocument wilt ophalen


- een verblijfssticker wilt afhalen


- informatie wilt over regulier verblijf in Nederland


- als u verblijft in een van de bovenstaande gemeenten

Let op: u kunt vanaf 26 november 2007 dus voor bovenstaande zaken niet langer meer terecht bij het Vreemdelingenloket van de gemeente Den Helder.

Afspraak maken

Voor het aanvragen van een verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd en voor het aanvragen van een verblijfssticker moet u een afspraak maken om naar het IND-loket in Hoofddorp te gaan.

Bel hiervoor 0900-1234561 ( EUR 0,10 per minuut). U hoort dan meteen welke gegevens u mee moet nemen naar de afspraak.

Informatie inwinnen

Wilt u alleen informatie over een verblijfsvergunning regulier, bel dan 0900-1234561

( EUR 0,10 per minuut) of ga naar de informatiebalie van het IND-loket. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken. De informatiebalies van de IND zijn geopend op werkdagen van 9.00 uur tot 16.30 uur. U kunt bij een informatiebalie geen aanvraag indienen.

Inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens GBA van een van de regiogemeenten

Voor inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens GBA dient u zich nog wel te melden bij de afdeling Burgerzaken of Publiekszaken van uw verblijfsgemeente.

Het is raadzaam om van tevoren eerst even contact op te nemen met uw gemeente om te horen welke papieren u dient mee te nemen.

Inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens GBA van Schagen

Vreemdelingen die ingeschreven willen worden in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) van de gemeente Schagen kunnen zich tijdens de reguliere openingstijden melden aan de balie van de werkeenheid Burgerzaken of een afspraak maken via telefoonnummer 0224-210411/ 210413.

Verdere informatie

Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van de IND www.ind.nl