Ingezonden persbericht

John West kiest voor het gehele instore tv netwerk van POSTV

Televisie op de winkelvloer onderdeel van nieuwe mediacampagne

Hilversum, 26 november 2007 - Visgigant John West gaat gebruikmaken van het uitgebreide instore tv-netwerk van POSTV. Instore tv maakt onderdeel uit van de landelijke mediacampagne van John West, die vanaf 3 december 2007 gaat lopen. De commercials zijn te zien in de Makro, maar ook in 'branchevreemde' kanalen, zoals in filialen van Media Markt,en in t for telecom winkels. Op die manier bereikt John West een enorme (potentiële) klantgroep.

"Voor John West is het belangrijk dat we kunnen communiceren op een plek waar de consument z'n aankoopbeslissing uiteindelijk doet: op de winkelvloer", zegt Bart de Vuijst, Country Manager van John West. "Via de verschillende netwerken van POSTV kan dit perfect. Een goed voorbeeld hiervan is het gebruik van het primaire kanaal, zoals de Makro-winkels, maar ook via verschillende filialen van elektronicaketens, de zogenaamde secundaire markt, kunnen wij via instore tv met onze producten adverteren. Ook daar komen tenslotte mensen aan wie we onze producten graag onder de aandacht willen brengen."

Steeds meer bedrijven zien in dat instore tv effectief en dus succesvol is. Deze manier van communiceren is beheersbaar, actueel en efficiënt doordat een specifiek uitgekozen doelgroep direct benaderd wordt. Binnen de kanalen van POSTV zijn inmiddels grote adverteerders te zien. Onder andere Becel, Liptonice, Cup a Soup, Sony, LG, Dove, Braun, Philips, Robijn en Dreft gingen John West reeds voor.

"Wij merken dat instore tv steeds vaker integraal onderdeel is van de marketingmix. Adverteerders zien het medium steeds meer als een volwassen tool. En terecht. De resultaten die we binnen onze netwerken boeken, liegen er niet om", zegt Michiel Reinoud, algemeen directeur van POSTV. "Wij werken al jaren met een uitgebreid netwerk. We kunnen zorgen voor content op de juiste plaats, op de juiste tijd en voor de juiste doelgroep. We verwelkomen John West graag op onze netwerken om samen met deze klant succesvolle campagnes te ontwikkelen. John West treedt met de keuze voor POSTV in de voetsporen van andere grote adverteerders als Canon en Procter & Gamble."

###

POSTV
POSTV staat voor Point Of Sale Televisie en is de one-stop-shop voor instore tv. Binnen het bedrijf verzorgt PRODUCTV de contentproductie. Om de juiste boodschap over te brengen, produceert PRODUCTV ook tailor-made instore en viral commercials voor adverteerders. PRODUCTV is tevens gespecialiseerd in concept, creatie en (media)distributie van virals. POSTV verzorgt management, productie en exploitatie van instore tv en aanverwante projecten. Met marketingservices, zoals onderzoek en rapportage, is de one-stop-shop voor multimediale campagnes en instore tv compleet. Voor de levering en inzet van de beeldschermen en aanverwante apparatuur werkt het bedrijf nauw samen met toonaangevende partners. POSTV verzorgt instore tv voor onder andere Makro, Media Markt en t for telecom.