Fotografiebeurs ZOOM.experience groot succes
25/11/2007 20:26
IDG Nederland
Het eerste Nederlandse grootschalige fotografie-evenement, de ZOOM.experience, is een groot succes geworden. De tweedaagse fotografiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht werd door meer dan 17.500 enthousiaste consumenten bezocht.
ZOOM.experience was een interactief evenement waar doen en leren centraal stonden. Vrijwel alle bezoekers namen eigen fotoapparatuur mee om mooie foto's te maken van de vele activiteiten op de evenementenvloer. Publiekstrekkers waren de skatebaan waar wereldkampioen Sven Boekhorst en zijn team spectaculaire demonstraties inline skating verzorgden en de acrobaten op de stand van een van de deelnemers die adembenemende capriolen uithaalden.
Ook de vele workshops waren een groot succes. Het workshoptheater van organisator Zoom.nl (ruim 500 vierkante meter) was te klein voor de grote stroom toehoorders. De portfolio-reviews waren voor de deelnemers zenuwslopend. Niet alleen was de jury uitermate kritisch, de foto's moesten worden gepresenteerd ten overstaan van honderden toeschouwers. De vele mooie modellen overal op het evenement waanden zich geregeld in een zee van flitslicht.
"Voor ons is dit een droomstart", zegt hoofdredacteur Remco de Graaf van Zoom.nl. "We hebben veel moeite gehad om de ZOOM.experience van de grond te krijgen. De markt reageerde in eerste instantie uitermate afwachtend. Het geloof dat Nederland klaar was voor een evenement als dit, was lang niet altijd aanwezig. Wij hebben nu bewezen dat het kan. Ik ben overtuigd dat ZOOM.experience volgend jaar nog veel groter wordt. Leveranciers die nu niet zijn ingestapt, doen dat volgend jaar wel. De reacties van de participanten zijn daarvoor te lovend. Iedereen ziet het grote succes."
De volgende editie van ZOOM.experience wordt gehouden op 29 en 30 november 2008 eveneens in de Jaarbeurs te Utrecht.
Over Zoom.nl
Zoom.nl, een uitgave van IDG Nederland, is Nederlands grootste platform voor digitale fotografie en video. Zoom.nl, kent een unieke wisselwerking tussen website, tijdschrift en video-dvd. De online diensten zijn de spil en bieden bezoekers een platform waar zij foto's kunnen delen, bekijken, beoordelen en becommentariëren. Het tweemaandelijkse tijdschrift geeft als verlengstuk van de site bezoekers een leidende rol in de inhoud. Zo worden voor elke uitgave meer dan honderd lezersfoto's gebruikt bij cursussen, interviews en workshops. Zoom.nl neemt daarmee een unieke positie in het bladenlandschap in. Geen enkel Nederlands tijdschrift betrekt de doelgroep zo actief bij de samenstelling van de inhoud. Met een betaalde oplage van 49.570 exemplaren (bron: HOI Q2 2007) is Zoom.nl met afstand marktleider in het segment fotobladen. De online community van Zoom.nl bestaat inmiddels uit meer dan 30.000 actieve, geregistreerde leden.
Over IDG
IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT-)marktsegmenten en de organisatie van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.