Fruitschaal verdringt traditioneel boeket binnen het bedrijf


HOOGKARSPEL, 20071125 -- De fruitschaal is binnen bedrijven hard op weg net zo standaard te worden als het traditionele boeket. Dit is een verrassende uitkomst uit recent onderzoek door Fruitbezorgen.nl, in samenwerking met Het Voedingscentrum uit Den Haag en AGF Promotie Nederland.

Deze partijen, die kortgeleden nog individueel de markt benaderden, hebben dan ook besloten om actief te gaan samenwerken en de krachten te bundelen. Dit alles via de campagne "werkfruit", die begin 2008 van start zal gaan.

De campagne werkfruit is speciaal gericht op MKB bedrijven en moet werkgevers ervan overtuigen dat het aanbieden van fruit geen kostenpost is, maar juist een kostenbesparing. Door het aanbieden van fruit op de werkplek, neemt de gezondheid van werknemers toe en leven mensen gemiddeld langer (bron: RIVM te Bilthoven).

Fruitbezorgen.nl (bedrijfsonderdeel van DeGroeneTas uit Hoogkarspel), merkte zelf al langere tijd dat bedrijven meer interesse tonen in een actief gezondheidsbeleid. Veel werkgevers kwamen echter niet verder dan prijsbeleid in de kantine.

Nu de economie verder aantrekt en het lastiger is geworden om personeel te vinden en vast te houden, willen bedrijven zich onderscheiden. Secundaire arbeidsvoorwaarden als een gratis fruitschaal op kantoor blijken daarbij een uitstekend middel.

Door de bundeling van krachten en het starten van de campagne werkfruit hopen alle betrokken partijen dat nog veel meer bedrijven zullen kiezen om een fruitschaal bij de receptie te plaatsen.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.fruitbezorgen.nl