Ingezonden persbericht


PERSUITNODIGING
Amsterdam, 14 november 2007

WELKE BASISSCHOOL HEEFT HET BESTE IDEE VOOR BETER ONDERWIJS

IKEA, Unicef en Save the Children dagen Nederlandse leerlingen uit:

Bedenk een manier hoe meer kinderen wereldwijd naar school kunnen gaan

IKEA, Unicef en Save the Children hebben elf basisscholen uitgedaagd met het beste idee te komen voor 'onderwijs voor iedereen'. Leerlingen van elf Nederlandse scholen is gevraagd na te denken over mogelijkheden om alle kinderen in de wereld naar school te kunnen laten gaan.

Daaruit zijn zeer originele ideeën gekomen, die op zaterdag 24 november, vanaf 11.30 uur, tijdens een feestelijke bijeenkomst in club Panama in Amsterdam worden gepresenteerd. De directeur van IKEA Nederland en afgevaardigden van Unicef en Save the Children zullen daar de beste ideeën belonen met mooie prijzen. Bovendien krijgen alle aanwezige kinderen een spetterend programma voorgeschoteld met onder andere tv-presentator en Unicef-ambassadeur Sipke Jan Bousema, een optreden van Nick & Simon en de winnaars van het nationale Junior Songfestival.

Graag nodigen wij u en eventueel ook uw partner en kinderen van harte uit om op zaterdag 24 november hierbij aanwezig te zijn.

Het idee voor een 'scholierenraadpleging' is onderdeel van een gezamenlijke campagne '1 euro is een fortuin'. Dit betekent dat IKEA voor ieder verkocht pluchen speelgoedbeest (ongeacht de prijs), 1 euro doneert aan onderwijsprojecten van Unicef en Save the Children. Deze actie loopt nog tot en met 24 december. Meer dan 200 IKEA woonwarenhuizen over de hele wereld doen er aan mee. Eenzelfde soort actie leverde twee jaar geleden meer dan twee miljoen euro op, vorig jaar bijna 3 miljoen en het streven is om dit jaar minimaal 4 miljoen euro in te zamelen.

U kunt uw aanwezigheid per e-mail bevestigen door een reply te sturen op deze mail, of contact op te nemen met Jessica van Dijk, email: jessica.van.dijk@newslab.nl, tel: 020-7963700.

Wij zien uit naar uw komst. Tot 24 november!

Namens IKEA Nederland,

Ellen van den Boomgaard,
PR Manager